سایه سنگین لابی صهیونیستی در آمریکا

سایه سنگین لابی صهیونیستی در آمریکا
شنبه 3 دی 1390 - 14:42

روزنامه نگار معروف آمريکايي تأکيد کرد، زندگي در آمريکا در سايه قدرت نامحدود لابي صهيونيستي بسيار دشوار است.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، خانم "هلن توماس" در مصاحبه ای با روزنامه "یدیعوت احرونوت"، بر موضع خود مبنی بر ضرورت بازگشت یهودیان از اراضی اشغالی به کشورهای خود در اروپا، تأکید کرد.

توماس باسابقه ترین روزنامه نگار آمریکایی که 50 سال بعنوان خبرنگار در کاخ سفید مشغول به کار بود، سال گذشته به دلیل انتقاد از رژیم صهیونیستی از کار اخراج شد.

توماس که 10 رییس جمهوری آمریکا را در دوران حرفه ای خود بعنوان روزنامه نگار دیده است، تأکید کرد: انتقادهای سختی از روسای جمهوری آمریکا مطرح کرده ام، ولی فقط هنگامی که علیه اسرائیل سخن بگویید از کار اخراج می شوید؛ زندگی با قدرت نامحدود لابی صهیونیستی در آمریکا بسیار دشوار است.

نمی توان برای صهیونیستها حق وجود قائل شد

وی افزود: من ضد یهودیان نیستم؛ ولی من ضد صهیونیسم هستم.

توماس اظهار داشت: امروز هم می گویم که یهودیان باید به کشورهایشان باز گردند، و همه چیزهایی را که به آنها تعلق ندارد، و از دیگران سرقت کرده اند تحویل بدهند.

توماس تأکید کرد: به هر حال نمی توان در سرزمینی که متعلق به آنها نیست، برای آنها حق وجود قائل شد.

هلن توماس اظهار داشت: یهودیان در پایان دهه چهل و پایان جنگ جهانی دوم می توانستند به خانه هایشان باز گردند، آنها کشور داشتند و جنگ پایان یافته بود؛ و نیازی به تجاوز به کشور یک ملت دیگر نبود.

این روزنامه نگار آمریکایی در پاسخ به سئوال خبرنگار روزنامه، که مدعی شد فلسطینی ها قبل از آن نیز دچار چنین وضعی بودند، گفت: این ادعایی دروغ است؛ فلسطینی ها سالهایی طولانی در سرزمینشان زندگی کردند، و هیچ کس حق ندارد آنها را از خانه هایشان بیرون بیاندازد؛ پس از این درباره شما چه می گویند، ملتی را که کاری علیه شما انجام نداده، از خانه اش بیرون می کنید.

هلن توماس در پاسخ به این سئوال که آمریکا چنین کاری را با سرخپوستان انجام داد، گفت: آنها کار درستی انجام ندادند، ولی من در آن زمان آنجا نبودم، و این مسأله به من ارتباطی ندارد؛ امروز آنچه که در کشورم روی می دهد به من مربوط است، و معتقدم که دولت آمریکا کارهای نادرستی انجام می دهد، و از جنگ ناعادلانه اسرائیل ضد فلسطینی ها حمایت می کند.

چرا اسرائیل نمی پذیرد که فلسطینی ها حماس را انتخاب کردند

هلن توماس درباره جنبش حماس گفت: حماس بصورت دمکراتیک انتخاب شد، و نمی دانم که چرا اسرائیل نمی خواهد بپذیرد که فلسطینی ها حماس را انتخاب کردند.

توماس درباره ادعای رژیم اشغالگر که جنبش حماس را یک "گروه تروریستی" توصیف می کند، اظهار داشت: من با خشونت مخالفم، ولی تمایل حماس را برای باز پس گرفتن آن چیزی که از آنها سلب شده، درک می کنم.

هلن توماس پس از اخراج ازکار، اکنون در منزلش برای یک روزنامه محلی نویسندگی می کند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها