روسیه از موضع خود درقبال سوریه عقب نمی نشیند

روسیه از موضع خود درقبال سوریه عقب نمی نشیند
يکشنبه 4 دی 1390 - 06:37

بيروت (العالم) – نويسنده و تحليلگر مسائل سياسي سوريه با تقدير از موضع ثابت روسيه گفت: روسيه از موضع خود درقبال دمشق در شوراي امنيت عقب نشيني نخواهد كرد.

"حكمت شحرور" روز يكشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: روسيه در مراحل مختلف بحران سوريه ثابت كرده است كه در بيان ديدگاه هاي خود درباره واقعيت اوضاع سوريه صادق است و نمي خواهد استراتژي خود در خاورميانه به ويژه در زمينه روابط با سوريه را به خطر بياندازد.

اين كارشناس مسائل سياسي اظهار داشت: روسيه كه نظرش با جامعه غرب درمخالفت با سوريه مغاير است ، بيش ازهر كشور ديگري ، از واقعيت اوضاع سوريه آگاه است.

اين نويسنده سوري گفت: روسيه به خوبي مي داند كه آنچه در سوريه اتفاق مي افتد ، استراتژي هاي آمريكا دراين منطقه است.

وي خاطرنشان كرد كه روسيه از موضع عادلانه خود درقبال سوريه و به ويژه در شوراي امنيت صرف نظر نخواهد كرد.

شحرور تصريح كرد: همه شواهد در باره دخالت بيگانگان در بحران سوريه بررسي شده است و اين مساله ، زمينه را فراهم مي كند تا همه كساني كه درمسير طرح استثماري آمريكا حركت كرده و گمراه شده اند ، به آغوش امت هاي عربي بازگردند.

اين سياسمدار سوري گفت: طبق اقرار آمريكا كه هيلاري كلينتون وزير امور خارجه اين كشور آن را به زبان آورد ، برخي كشورها در امور داخلي سوريه دخالت مي كنند.

وي با بيان اين كه معارضان كاملا به سلاح تجهيز شده اند و تركيه مرزهاي خود را به روي مخالفان مسلح تحت عنوان "ارتش به اصطلاح آزاد سوريه" باز گذاشته است ، افزود: از نظر عرف بين الملل اين مساله به منزله دخالت بين المللي در امور سوريه است.

19-57-22

پربیننده ترین خبرها