دولت قانون: معاون رییس‌جمهور محاكمه شود

دولت قانون: معاون رییس‌جمهور محاكمه شود
يکشنبه 4 دی 1390 - 07:27

عضو ائتلاف دولت قانون بر ضرورت محاكمه طارق الهاشمي معاون رييس جمهور عراق به اتهام دست داشتن در انفجارهاي تروريستي در اين كشور تاكيد كرد.

سعد المطلبي يكشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: طارق الهاشمي بايد تسليم دستگاه قضائي شود و در مقابل هيات تحقيق حاضر شود تا همه چيز در باره اين كه وي با گروه تروريستي كه در دفتر وي كار مي كرده اند ارتباط داشته است يا خير، معلوم و روشن شود.

عضو ائتلاف دولت قانون ،كه نوري مالكي نخست وزير عراق رياست آن را برعهده دارد، اظهارداشت: بحراني كه در عراق پديدار شده است بحراني سياسي است كه از يك مساله قضائي ناشي شده است. دستگاه قضائي بايد به پرونده طارق الهاشمي رسيدگي كند و ما نمي دانيم كه اين شخص گناهكار است يا بي گناه و اين دستگاه قضائي است كه مساله را روشن خواهد كرد.

المطلبي خاطرنشان كرد: اين مشكل آن گونه كه برخي ادعا مي كنند بر روند سياسي تاثير منفي نخواهد گذاشت و گفت وگوها و مذاكرات دايمي باعث خواهد شد عراق از اين مرحله خارج و به مرحله جديدي وارد شود.

اين عضو ائتلاف دولت قانون تصريح كرد: اين كه دستگاه قضائي با طارق الهاشمي چگونه برخورد خواهد كرد مساله اي است كه به خود دستگاه قضائي و طارق الهاشمي مربوط مي شود و ما در اين امر مداخله نمي كنيم و در اين باره حرفي نمي زنيم آن چه ما درباره آن سخن مي گوييم جنبه سياسي مسائل است.

وي گفت: پيمان شرفي كه اخيرا امضا شد و ائتلاف ملي بخشي از امضا كنندگان اين پيمان بود، برضرورت پايبندي همه به بندهاي پيمان شرف و تلاش براي بازسازي كشور تاكيد مي كند و پايبندي به احترام به شهروندان عراق و حفظ جان آنها را نشان مي دهد.
22:53

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها