به دنبال بحران ناشي از قضيه طارق الهاشمي اعلام شد

مخالفت با دخالت آمريكا در امورعراق

مخالفت با دخالت آمريكا در امورعراق
يکشنبه 4 دی 1390 - 10:20

بغداد (العالم)- عضو برجسته جريان صدر با اشاره به بحران موجود در عراق به دنبال اتهامات وارده به طارق الهاشمي معاون رييس جمهور، بر مخالفت با هرگونه دخالت بيگانگان در بحران‌هاي كشورش تاكيد كرد وگفت: فرايند سياسي عراق به علت دخالت هاي مستمر آمريكا همچنان در معرض نابساماني است.

ضيا الاسدي رييس فراكسيون احرار در پارلمان عراق يكشنبه در گفت‌وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: آمريكا پس از خروج نيروهايش، عراق را به حال خود رها نكرده بلكه در صدد است به نوعي ديگر در عراق حضور داشته باشد.

الاسدي افزود: گروه هاي سياسي عراق بايد به صراحت مخالفت خود را با دخالت آمريكايي ها در عرصه سياسي اين كشور اعلام كنند تا از تاثير منفي اين دخالت ها بر وضع سياسي كشور جلوگيري كنند.
 
عضو برجسته جريان صدر درباره طرح منشور اخلاق ملي كه مقتدا صدر آن را ارايه داده است، خاطرنشان كرد: اين طرح چارچوب كلي براي همزيستي مسالمت‌آميز و تلاش هاي ملي به دور از جنجال هاي سياسي و حزبي است و مخاطب آن همه گروه هاي عراقي است.

الاسدي تصريح كرد: اين طرح ناشي از ايده گروهي مطرح شده است و فقط مختص گروه هاي نخبه جامعه نيست. اين طرح نقشه راهي براي گروه هاي سياسي عراق جهت تقويت فرايند سياسي و اصول ملي است.

وي درباره حضور نيافتن فهرست العراقيه در پارلمان عراق ،كه طارق الهاشمي عضو اين فهرست سياسي است، گفت: حضور نيافتن در جلسه هاي مجلس و دولت به منافع ملي كشور ضربه مي زند. همه گروه هاي سياسي بايد در مسير حفظ منافع ملي و ملت عراق حركت كنند و آن را بر منافع حزبي و گروهي ترجيح دهند.
19:30

پربیننده ترین خبرها