انفجارهاي دمشق انتقام ازمردم سوريه بود

انفجارهاي دمشق انتقام ازمردم سوريه بود
يکشنبه 4 دی 1390 - 10:45

دمشق (العالم)- ديپلمات سابق سوريه گفت: انفجارهاي دمشق انتقام از مردم سوريه بود كه طرفدار مقاومت و مخالف توطئه كنندگان و گروه هاي مسلح مورد حمايت كشورهاي شناخته شده خارجي هستند.

"تركي صقر" يكشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: مراسم باشكوه تشييع جنازه قربانيان انفجارهاي دمشق پيام روشني به همه جهانيان است مبني بر اين كه مردم سوريه با اقدامات تروريستي مخالف هستند و با اتحاد و يكپارچگي در برابر تروريست ها مي ايستند.

وي افزود: تحقيقات براي شناسايي عاملان انفجارها در سوريه ادامه دارد. هدف از اين انفجارها كشتار مردم، ويراني سوريه و هدف قرار دادن بي گناهان است تا بدين وسيله آشوب همه جا را فراگيرد و دولتمردان را بترسانند تا تسليم طرح هاي غرب شوند.

كارشناسان امر معتقدند كه سازمان جاسوسي آمريكا و رژيم صهيونيستي در انفجارهاي سوريه دست دارند.

صقر تاكيد كرد: بدون شك برخي گروه هاي خارجي، در سوريه فتنه انگيزي مي كنند ، و بسيج رسانه اي، با وجود حضور هيات ناظران عرب در سوريه و اقدام دمشق در پذيرفتن پروتكل ناظران، بيانگر ادامه داشتن اين توطئه ها است و اين كه اصلاحات سياسي هيچ اهميتي براي آنها ندارد.

وي افزود: آمريكا از همان آغاز در صدد فتنه انگيزي ميان مردم سوريه بود. هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا نيز زماني كه وزارت كشور سوريه عفو عمومي صادر كرد از گروه هاي مسلح خواسته بود سلاح هاي خود را به مقامات سوري تحويل ندهند.

صقر گفت: هيات ناظران وابسته به اتحاديه عرب بر اساس پروتكل امضا شده ميان سوريه و اين اتحاديه به ماموريت خود ادامه خواهد داد.

وي اظهار داشت: به نفع سوريه است كه هيات عربي اقدامات جنايتكارانه گروه هاي مسلح را از نزديك ببيند و سوريه نيز از همان آغاز اعلام كرد كه گروه هاي مسلح با سوء استفاده از برخي اعتراضات، از اين فضا در جهت تحقق اهداف شوم خود يعني ايجاد آشوب ، ويراني ، كشتار و فتنه انگيزي ميان مردم استفاده مي كنند.

دو انفجار روز جمعه (2دي) در محدوده ساختمان دادگاه نظامي دمشق، ساختمان راديو و تلويزيون و وزارت آموزش عالي سوريه به وقوع پيوست كه منجر به كشته شدن بيش از 50 نفر و مجروح شدن حدود 200 شد.

مجروحان اين انفجارها در چهار بيمارستان دمشق بستري شدند و بيمارستان ها با صدور اطلاعيه از مردم درخواست اهدا خون كرده اند.
  
انفجار اول كه بسيار قوي بود در شهر دمشق و حتي در منطقه زينبيه در 18كيلومتري پايتخت سوريه شنيده شد. انفجار دوم ضعيفت تر بود و پس از انفجار صداي تيراندازي شنيده شد.

هيات ناظران اتحاديه عرب كه پنجشنبه شب (1دي) وارد دمشق شده بودند به دنبال وقوع اين انفجارها، ظهر جمعه از محل وقوع دو انفجار انتحاري ،كه با استفاده از دو دستگاه خودروي بمب گذاري شده در اين شهر صورت گرفت، بازديد كرد. 

SM-25-22:37

پربیننده ترین خبرها