سايه اختاپوس اشغالگري برجشن ميلاد مسيح

سايه اختاپوس اشغالگري برجشن ميلاد مسيح
يکشنبه 4 دی 1390 - 16:47

مردم فلسطين امسال، ميلاد حضرت عيسي مسيح ( ع ) را در حالي جشن مي گيرند كه سايه اختاپوس اشغالگري رژيم صهيونيستي اين جشن را دركام آنها تلخ كرده است.

به گزارش يكشنبه خبرنگار شبكه خبري العالم از بيت لحم، با وجود آن كه رژيم اسراييل وعده داده بود كه امسال براي مسيحيان تسهيلات ويژه اي در نظر بگيرد تا بتوانند مراسم و جشن هاي ديني خود را به اين مناسبت برگزار كنند اما اوضاع در بيت لحم تغيير چنداني نكرده است.

بر پايه اين گزارش در آستانه جشن هاي ميلاد حضرت مسيح عليه السلام نظاميان اشغالگر اسراييل به جستجوي كوچه به كوچه و خيابان ها و حتي خانه به خانه در شهر بيت لحم پرداختند. اين در حالي است كه شعار جشن هاي ميلاد مسيح امسال این بود: " فلسطين ، اميد را جشن مي گيرد " .

"ويكتور بطارسه" شهردار بيت لحم در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: اميد ملت فلسطين در عيد امسال، دستيابي به حق و حقوق خود و بازپس گيري اراضي مقدس فلسطين و بر پا ساختن كشور مستقل بر سرزمين فلسطين است.

اقدامات امنيتي رژيم صهيونسيتي و موانع متعدد اين رژيم اشغالگر نتوانست مانع شادماني فلسطيني ها به ويژه مسيحيان به مناسبت عيد ميلاد مسيح شود و اهداف رژيم صهيونيستي از اين مانع تراشي ها تحقق نيافت.

شمار بسياري از مسيحيان و مسلمانان فلسطيني و همچنين زايران از كشورهاي مختلف جهان در جشن هاي ميلاد حضرت مسيح در كليساي مهد شركت كردند.

شركت كنندگان در جشن هاي اين كليسا بر ادامه حفظ روابط خود با فلسطينيان و مشاركت در شادي آنان با وجود تحت محاصره بودن آنان با ديوارهاي نژادپرستانه صهيونيستي و ديگر موانعي كه اشغالگر ايجاد كرده اند، تاكيد كردند.

ديوار نژادپرستانه رژيم صهيونيستي كه شهر بيت لحم را احاطه كرده است، اين شهر را به زنداني بزرگ براي فلسطيني هاي ساكن آن تبديل كرده است به طوري كه رژيم صهيونيستي 87 درصد از اراضي بيت لحم را در عمل غصب كرده و بر حيات اقتصادي اين شهر تاثير بسيار مخربي گذاشته است.

شهر بيت لحم هم اكنون تنها به شهري براي برگزاري جشن هاي ديني تبديل شده است و به دليل ديوار نژاد پرستانه صهيونيستي، اين شهر بجز برگزاري اين جشن ها از هيچ رونقي برخوردار نيست.

"مازن قميصه" استاد دانشگاه بيت لحم به شبكه خبري العالم گفت: همه فلسطيني ها تحت اشغال و فشار اقتصادي هستند و رژيم اشغالگر حتي اقتصاد گردشگري ما را هم تحت كنترل خود دارد.

وي افزود: گردشگران از سراسر جهان، از طريق گذرگاه هاي اسراييلي و فقط به واسطه تاجران اسراييلي مي توانند وارد بيت لحم شوند.

مراسم بزرگداشت عيد ميلاد مسيح هر چند با شعار صلح و اميد برگزار شد اما با توجه به اين كه زير سايه شوم اشغالگري بود، نصيبي از صلح و اميد نداشت.

23:16

پربیننده ترین خبرها