تروريست ها درصدد ناامن جلوه دادن سوريه

تروريست ها درصدد ناامن جلوه دادن سوريه
يکشنبه 4 دی 1390 - 18:07

دمشق (العالم)- عضو هيئت هماهنگي ملي در دمشق، تاكيد كرد: هدف تروريست ها از انفجارهاي دمشق تضعيف نقش عربي و ناظران اتحاديه عرب و متزلزل كردن اعتماد هيئت ناظران به وضع امنيتي سوريه است.

محمود مرعي يكشنبه در گفت‌وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: حوادث اخير سوريه نبايد اتحاديه عرب را هراسان كند. هيئت ناظران عرب بايد با قوت ماموريتشان را انجام دهند.

وي، درباره انفجارهاي روز جمعه (2آذر) و عاملان احتمالي آن، گفت: اين مسئله، پيش از اتهام‌زني عليه ديگران، نيازمند تحقيق واقع‌بينانه است؛ زيرا طرف‌هاي گوناگون بين‌المللي در صدد هستند در امور داخلي سوريه دخالت كنند. از اين رو، حاكميت و مخالفان بايد براي موفقيت ماموريت اتحاديه عرب باهم همكاري كنند.

مرعي، با اشاره به سياست‌هاي آمريكا درباره سوريه، تصريح كرد: آمريكا، كه از رژيم صهيونيستي حمايت و با محور پايداري و مقاومت در منطقه خصومت مي ورزد، تلاش خواهد كرد تا منطقه را تحت تسلط خود درآورد و اين چيزي است كه مخالفان وطن پرست و صلح‌جوي سوريه آن را رد مي‌كنند.

عضو هيئت هماهنگي ملي در دمشق با اشاره به طرح اتحاديه عرب گفت: طرح عربي دربرگيرنده چهار بند از جمله آزادي بازداشت‌شدگان؛ خارج كردن ارتش از خيابان‌ها با حضور ناظران عرب؛ آغاز گفت‌وگوها درباره مرحله گذار (انتقالي) و تشكيل دولت دموكراتيك و چندحزبي در سوريه است.

وي با بيان اين كه مخالفان از ناظران استقبال و از تلاش‌هايشان حمايت و به آن‌ها كمك مي‌كنند، تصريح كرد: برخي طرف‌هاي بيگانه، از جمله بعضي كشورهاي همسايه، ممكن است، با توسل به انواع شيوه‌ها، از جمله بمب‌گذاري‌هاي خونين، در صدد مانع تراشي در برابر تلاش‌هاي اتحاديه عرب، با هدف به شكست كشاندن آن، برآيند. از اين رو، بايسته است هيئت اتحاديه عرب، براي موفقيت طرح اين اتحاديه حرفه اي و پخته عمل كند.
 
  08:00

پربیننده ترین خبرها