لايحه تبديل قدس به پايتخت يكپارچه يهودي دركنست،

اقدام اسراييل تحقير امت عربي واسلامي است

اقدام اسراييل تحقير امت عربي واسلامي است
يکشنبه 4 دی 1390 - 19:13

مفتي قدس و سرزمين فلسطين با محكوم كردن اقدام رژيم صهيونيستي براي تبديل قدس به پايتخت يكپارچه يهودي اينگونه تحركات را تحقير امت عربي و اسلامي از سوي رژيم اشغالگر عنوان كرد.

"شيخ محمد حسين" روز يكشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم تاكيد كرد كه اگر لايحه اعلام قدس به عنوان پايتخت يكپارچه يهودي در پارلمان اسراييل (كنست) به تصويب برسد؛ باطل خواهد بود زيرا اين قانون توسط يك اشغالگر صادر مي شود و مشروعيت ندارد.
 
وي گفت: اين لايحه نشان از اوج تحقير امت هاي عربي و اسلامي توسط اسراييل است كه به خود جرات مي دهد چنين تصميمي درباره شهري اسلامي و عربي اتخاذ كند.

شيخ محمد حسين افزود: اين لايحه در ادامه توطئه هاي اسراييل در جهت يهودي سازي قدس مطرح شده است در واقع آن ها اين تصميم را از سال 1980 اتخاذ كرده اند و قدس را پايتخت يكپارچه اسراييل مي دانستند و امروز مي خواهند تصميمي ديگر بر تصميم سابق خود بيفزايند و آن تبديل قدس به پايتخت يكپارچه ملت يهود يا آن چيزي است كه آن ها آن را كشور يهودي مي نامند و اين اقدام در واقع به مثابه تثبيت يهودي سازي قدس به شمار مي رود.

مفتي قدس درباره امكان اعتراض جامعه جهاني به اين لايحه در صورت تصويب آن در كنست اسراييل نيز گفت : مصوبات رژيم اشغالگر باطل است زيرا اشغالگران نمي توانند براي شهري اشغالي قانون صادر كنند. با اين حال اين لايحه نشان دهنده اوج استهزاي امت هاي عربي و اسلامي توسط اسراييل است به طوري كه به خود جرات مي دهد درباره شهري عربي و اسلامي چنين تصميمي اتخاذ كند.

وي درباره علت تشويق شدن رژيم صهيونيستي به اتخاذ چنين اقداماتي خاطرنشان كرد: وضع از هم گسسته امت اسلامي و مشغولي بودن امت عربي به خود ، اسراييل را به اتخاذ چنين مواضعي تشويق كرده است. هر چند جامعه جهاني اتخاذ چنين تصميمي را به رسميت نمي شناسد.

"شيخ محمد حسين" ابراز اميدواري كرد كه اين موضوع امت اسلامي را به واكنش جدي وادارد تا اقدامي اساسي در جهت احقاق حقوق اعراب و مسلمانان در قدس ،كه شهري عربي و اسلامي است، صورت دهد.

14:40
26

پربیننده ترین خبرها