محكوميت اظهارات سفير آمريكا در يمن

محكوميت اظهارات سفير آمريكا در يمن
دوشنبه 5 دی 1390 - 05:31

قاهره (العالم)- فعال سياسي يمني اظهارات "ژرالد فايراستاين"سفيرآمريكا در يمن را در انتقاد از راهپيمايي مردم اين كشور عليه رژيم ديكتاتوري حاكم و جانبداري وي از حكومت يمن براي حمله به معترضان را محكوم كرد.

"الحسن الذاري" دوشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم با اشاره به جنايت هاي نيروهاي رژيم يمن در حمله به تظاهركنندگان، گفت: هدف از اظهارات سفير آمريكا درباره راهپيمايي دیروز (یکشنبه 4دی)مردم يمن موسوم به "تظاهرات الحيات" ايجاد اختلاف ميان اقشار مختلف مردم و چراغ سبز به دولت براي حمله به مردم بوده است.

وی گفت:  اين اظهارات نشان دهنده ميزان ترس و نگراني دولت آمريكا از اين راهپيمايي بود كه طرح هاي سلطه طلبانه واشنگتن را تهديد مي كند.

الذاري افزود: ما از احزاب ديدار مشترك و دولت انتظار داريم كه چنين اظهارات خطرناك را كه مسوولان يمني را به ريختن خون مردم تشويق مي كند ، محكوم نمايند.

فعال سياسي يمني از دولت و احزاب ديدار مشترك خواست مواضع جدي درقبال اظهارات سفير آمريكا اتخاذ نمايند و به تهديد به استعفا و محكوم كردن حملات عليه تظاهركنندگان يمني اكتفا ننمايند.

الذاري به تهديد "محمد سالم باسندوه" نخست وزير جديد دولت موقت يمن، به استعفا درپي حمله نيروهاي گارد رياست جمهوري به راهپيمايي مردم يمن و كشتار تظاهركنندگان اشاره كرد.

وي خاطرنشان كرد: وقتي حزب كنگره مردمي يمن (حزب علي عبدالله صالح رييس جمهور يمن) به خروج از دولت و انصراف از طرح رياض درصورت ادامه راهپيمايي به سمت صنعا تهديد كرد، دولت بايد استعفاي خود را اعلام مي كرد.

اين فعال سياسي يمني گفت: تحقيقاتي كه دولت يمن در باره حمله به تظاهر كنندگان وعده اجراي آن را داده است، هيچ فايده اي ندارد زيرا اين دولت هيچ اختياري ندارد زيرا رژيم صالح همچنان در راس كار است و همه عناصر و اركان آن فاسد و جنايتكار هستند.

الذاري نيروهاي امنيت مركزي و گارد رياست جمهوري را به شليك مستقيم گلوله به سوي تظاهركنندگان در راهپيمايي الحيات متهم كرد.

وي درباره مصونيت قضايي كه براساس طرح رياض به علي عبدالله صالح و ديگر مسوولان يمني داده شده است، گفت: اعطاي اين مصونيت هيچ ربطي به جوانان انقلابي و مردم يمن ندارد و اين مصونيت ، در واقع برگه اي بدون امضا در دست علي عبدالله صالح است.

الذاري تاكيد كرد كه انقلابيون عبدالله صالح را به خاطر جنايت هايش عليه مردم طي 33 سال حكومت بر مردم تعقيب خواهند كرد و به پاي ميز محاكمه خواهند كشاند.

وي گفت: اعطاي مصونيت هيچ فايده اي براي صالح و ديگر مسوولان رژيم وي ندارد.

یاد آور می شود که هزاران يمني عصر ديروز (يكشنبه 4دي) در تعز در اعتراض به دخالت هاي "ژرالد فايراستاين" سفير آمريكا در يمن پرچم آمريكا را به آتش كشيدند.

شوراي جوانان انقلابي استان تعز در بيانيه اي خواستار اخراج سفير آمريكا از صنعا شد.

سفير آمريكا در اظهاراتي مداخله جويانه، تظاهرات يمني ها براي حركت به سمت صنعا را غيرقانوني توصيف كرده است.

 

25-15:50

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها