کاهش روابط آمریکا با پاکستان

کاهش روابط آمریکا با پاکستان
دوشنبه 5 دی 1390 - 09:34

روزنامه آمريکايي نيويورک تايمز امروز نوشت که آمريکا در انديشه کاستن از سطح روابط خود با پاکستان است و ميزان کمک هاي واشنگتن به اسلام آباد به طرز چشمگيري کاهش خواهد يافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، نیویورك تایمز نوشت: مسئولان آمریكایی بر این باورند كه روابط این كشور با پاكستان به شدت آسیب دیده و ائتلاف ضد تروریسم تنها می تواند به صورت محدود تداوم یابد.

نیویورك تایمز به نقل از مسئولان آمریكایی و پاكستانی افزود: آسیب دیدن روابط دو طرف، توانایی اقدام برای حمله به تندروهای مستقر در پاكستان و انتقال تداركات به این كشور را دشوار خواهد كرد.

روابط آمریكا و پاكستان ماه گذشته پس از كشته شدن 24 نظامی پاكستانی بدنبال حمله هواپیماهای جاسوسی بدون سرنشین آمریكا نزدیك مرز افغانستان به شدت آسیب دید.

نیویورك تایمز نوشت: آمریكا وادار خواهد شد حملات "پهپادها"' و شمار جاسوسان و نظامیان مستقر در منطقه را محدود كرده و هزینه بیشتری برای انتقال تداركات از طریق خاك پاكستان برای نیروهای همپیمان خود در افغانستان بپردازد.

این روزنامه به نقل از مقام های آمریکایی نوشت كه درپی تشدید بحران سیاسی میان آمریكا و پاكستان، كمك های واشنگتن به اسلام آباد به شدت كاهش خواهد یافت.

یک مقام آمریکایی ناشناس به نیویورک تایمز گفت: ما فصل مربوط به یازده سپتامبر را در  روابط فیمابین بسته ایم.

وی افزود: پاکستان به روشنی به ما گفته که آنها کلیت روابط و همپیمانی را مجدداً بازبینی خواهند کرد.

نیویورک تایمز به نقل از مقام های آمریکا همچنین نوشت: روابط این کشور با پاکستان در برخی اشکال ادامه پیدا خواهد کرد اما تا زمانی که پاکستان بررسی همه جانبه خود را به خاطر رویداد ماه نوامبر تا چند هقته آتی تکمیل نکند؛ این اشکال روشن نخواهد بود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها