طرح اسراییل برای مقابله با آشتی فلسطینی

طرح اسراییل برای مقابله با آشتی فلسطینی
دوشنبه 5 دی 1390 - 12:33

کارشناس فلسطيني طرح رژيم صهيونيستي براي اعلام قدس به عنوان"پايتخت ملت يهود" را تلاشي براي مختل کردن روند آشتي ملي فلسطين دانست.

 به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، كابينه سياسي – امنيتي رژیم صهیونیستی طرحي را براي اعلام قدس اشغالي به عنوان پايتخت يكپارچه "كشور يهوديان" بررسي مي كند.

طرح "قدس پايتخت ملت يهود" فوريه سال جاری به كنست، پارلمان رژيم صهيونيستي، ارائه شد و كابينه سياسي - امنيتي این رژیم می بایست تا روز گذشته نظر نهائي خود را درباره اين طرح ارائه مي كرد.

به نقل از پایگاه اينترنتي روزنامه صهیونیستی يديعوت آحرونوت،" آريه اِلداد" پيشنهاد كننده این طرح هدف از این اقدام را اینگونه بیان می کند : "در واكنش به كساني كه قدس را پايتخت فلسطين مي دانند، بايد علناً اعلام كنيم كه قدس پايتخت اسرائيل است".

یک کارشناس امور قدس در گفت وگو با شبکه العالم، با درخواست از جامعه جهاني براي اجبار رژيم صهيونيستي به متوقف كردن يهودي سازي و شهرك سازي در قدس و كرانه باختري رود اردن، گفت: رژيم صهيونيستي براي انتقام گرفتن از ملت فلسطين كه عزم خود را براي پايان دادن به اختلافات داخلي جزم كرده است، طرح " قدس ، پايتخت ملت يهود" را آماده كرده است.

"حسن خاطر" روز  دوشنبه در رام الله به شبکه العالم، گفت : تصميم رژيم صهيونيستي براي اعلام قدس به عنوان پايتخت يهوديان انتقام گيري از همه فلسطيني ها به دلیل برگزاری موفق مذاكرات آشتي ملي است، زيرا اين رژيم اميد به تداوم اختلافات گروه هاي فلسطيني بسته بود و هم اكنون تلاش مي كند فلسطيني ها را در دست يابي به اهدافشان ناكام بگذارد. 

خاطر افزود : اقدامات رژيم صهيونيستي از گذشته تاكنون نشان داده كه این رژیم دشمن صلح، ملت فلسطين و وحدت ملي آنها است و مجلس قانونگذاري فلسطين پس از پايان اختلافات گروه هاي فلسطيني بايد در قبال اين رژيم موضع گيري كند و از حق فلسطيني ها در زمینه زندگي در سرزمين آبا و اجدادي آنها حمايت كند.

وی افزود: اعلام قدس به عنوان پايتخت يهوديان در راستاي جنگ تمار عيار رژيم صهيونيستي عليه ملت فلسطين و قدس است؛ رژيم صهيونيستي دين را به بازيچه گرفته است كه اين امر ممكن است اوضاع  منطقه را بسيار پيچيده كند.

این کارشناس فلسطینی با هشدار درباره تداوم شهرك سازي و اقدامات رژيم صهيونيستي برای کسب فرصت های بیشتر، افزود: همه قيام ها و انتفاضه هاي ملت فلسطين براي دفاع از قدس و مسجد الاقصي بود و رژيم صهيونيستي مي داند كه ملت فلسطين قدس و مسجد الاقصي را فراموش نخوهند كرد.

 

 



پربیننده ترین خبرها