تظاهرات گسترده ضد آمريكايي در يمن+ویدیو

تظاهرات گسترده ضد آمريكايي در يمن+ویدیو
دوشنبه 5 دی 1390 - 13:12

هزاران نفر از مردم يمن امروز (دوشنبه) با تجمع در ميدان التغيير در صنعاء و خيابان هاي مجاور آن در اعتراض به دخالت آمريكا در امور داخلي كشورشان تظاهرات كردند.

به گزارش شبكه خبري العالم از صنعاء ، تظاهركنندگان يمني بر ادامه تظاهرات تا تحقق خواسته هاي انقلاب و محاكمه عاملان كشتار مردم يمن تاكيد كردند.

براساس اين گزارش ، صدها سرباز و افسر يمني نيز با پيوستن به معترضان ميدان التغيير در صنعاء،خيابان هاي اطراف ميدان التغيير را طي كردند و با تجمع مقابل ساختمان فرماندهي نظامي، بركناري فرماندهان نظامي را به دليل دست داشتن در فساد مالي و فساد اداري خواستار شدند.

همچنين صدها نفر از نظاميان و افسران يمني با تجمع در باب اليمن مقابل مركز نظامي العرضي بركناري مدير امور افسران در وزارت دفاع يمن را خواستار شدند.

خبر ديگر اينكه ، ده ها هزار نفر از مردم يمن با تجمع در شهر تعز ، پرچم آمريكا را به آتش كشيدند و ضمن محكوم كردن اظهارات سفير واشنگتن در صنعاء درخصوص راهپيمايي اخير يمني ها (تظاهرات الحيات)، اخراج فوري وي را از كشورشان خواستار شدند.

تظاهركنندگان با حركت در خيابان هاي شهر تعز ، شعارهايي ضد آمريكا سر دادند و اين كشور را حامي جنايتكاران و مسئولان قتل مردم يمن معرفي كردند.

تظاهركنندگان همچنين از انقلابيون يمني خواستند با حركت به سوي ساختمان سفارت واشنگتن ، سفير اين كشور را كه از آن به عنوان حاكم فعلي يمن ياد كردند ، از كشور بيرون كنند.

ياد آور مي شود كه موسسات و مراكز دولتي يمن اين روزها صحنه اعتراض هاي داخلي است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها