عضو جنبش حماس مطرح کرد:

درخواست اعلام قدس بعنوان پایتخت جهان اسلام

درخواست اعلام قدس بعنوان پایتخت جهان اسلام
دوشنبه 5 دی 1390 - 16:34

يك نماينده پارلمان فلسطين در واكنش به قصد رژيم اشغالگر براي اعلام قدس به عنوان پايتخت يهوديان، خواستار اعلام قدس به عنوان پايتخت همه مسلمانان جهان شد و ابراز اميدواري كرد كه بهار عربي در قدس شريف نيز منعكس شود تا قدس را به جايگاه اصلي خود بازگرداند.

"احمد عطون" عضو حماس و نماینده قدس در مجلس فلسطین که رژیم اشغالگر وی را به رام الله تبعید کرده است، روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم در رام الله، اظهار داشت: رژيم صهیونیستی به دنبال مطرح كردن قدس به عنوان پايتخت يهوديان جهان است و اين در واقع آخرين تلاشهاي اين رژيم عليه قدس شريف براي به ثمر رساندن طرحها و نقشه هاي خود است، چرا كه قدس در راس طرحهاي يهودي سازي قرار دارد.

وي افزود: رژيم اشغالگر مي خواهد بگويد كه فقط يهوديان در قدس حقي دارند و ديگران در آن هيچ حقي ندارند، تعرض هایی که به مقدسات اسلامی در قدس می شود، از هيچ كسي پوشیده نيست، اما سوال اين است كه جهان عرب و اسلام براي مقابله با آن چه کرده است؟

عطون تاكيد كرد که جهان اسلام باید از منظر ديني، اعتقادي و تمدني به مسئولیت خود در قبال قدس عمل كند؛ كساني كه به گزينه مذاكرات روي آوردند، به رژيم اشغالگر فرصت ادامه اقدامات يهوديسازي قدس را دادند.

وي رهبران عرب و اسلام را در قبال قدس مسئول دانست و از آنها خواست تا همه ابزارهاي فشار را براي بازداشتن رژيم اشغالگر از جنايتهايش بكار ببرند و افزود: سكوت در مقابل رژيم اشغالگر به معنی چراغ سبز به این رژیم برای ادامه طرحهاي يهودي سازي قدس است.

 

23 - 23:03

پربیننده ترین خبرها