فتواهاي عجيب مفتي هاي وهابي وسلفي

فتواهاي عجيب مفتي هاي وهابي وسلفي
دوشنبه 5 دی 1390 - 17:17

در سال 2011 كه سرشار از تحولات سياسي و فاجعه هاي طبيعي بود ، شاهد صدور برخي فتواهاي عجيب و غريب از سوي علماي وهابي و سلفي بوديم.

به گزارش دوشنبه پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم به نقل از سايت عرب 48، يكي از اين فتواهاي عجيب كه از سوي يكي از مبلغان وهابي در اروپا صادر شد ، زنان و دختران را  به دليل تحريك آميز بودن برخي از انواع سبزيجات و ميوه ها مانند موز و خيار، از لمس كردن آنها منع كرده است.

فتواي جنجال برانگيز ديگري كه شيخ  " عبد الباري الزمزمي " رئيس انجمن مطالعات و تحقيقات در مغرب صادر كرد، اين است كه هم بستري مرد با همسرش كه تازه فوت كرده است، مجاز است.

اين مفتي مغربي پيش از اين نيز فتواهاي عجيب ديگري در زمينه جنسي صادر كرده بود.

اما جنبش " الشباب المجاهدين" (جوانان مبارز ) در سومالي با صدور فتوايي در ماه رمضان اعلام كرد خوردن سمبوسه به علت شكل سه ضلعي آن كه مشابه " ثالوث مقدس مسيحيان " است ، حرام است.

همچنين يك مفتي سلفي در مصر به نام "عمرو سطوحي " رئيس كميته دعوت در الازهر در گفتگو با روزنامه " روزاليوسف " در اوايل ماه نوامبر گذشته ، يك فتواي سياسي صادر كرد كه براساس آن ازدواج هر دختر مصري را با اعضاي حزب حاكم ملي به علت فاسد بودن اعضاي اين حزب غيرمجاز شمرد.

محمد عبدالهادي معاون رئيس حزب سلفي النور در استان الدقهليه مصر نيز از پيشرفت حزب خود در انتخابات پارلماني به عنوان يك مساله روحانی ياد كرد و گفت كه اين مساله در آيه اي در قرآن كريم ذكر شده است.

محمد الزغبي مبلغ مصري نيز در ماه ژوئن با صدور فتوايي ، خوردن گوشت جن را درصورت دسترسي به آن مجاز دانست.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها