اسماعیل هنيه:

اتحاديه عرب لغو محاصره غزه رااجرا كند

اتحاديه عرب لغو محاصره غزه رااجرا كند
دوشنبه 5 دی 1390 - 17:44

اسماعيل هنيه نخست وزير فلسطين درغزه از اتحاديه عرب خواست كه تصميمات اين اتحاديه را در زمينه لغو محاصره نوار غزه به اجرا بگذارد.

به گزارش روز دوشنبه پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم ، اسماعيل هنيه امروز پس از ديدار با نبيل العربي دبير كل اتحاديه عرب در قاهره (پايتخت مصر) با شركت در نشست مطبوعاتي با تاكيد بر اين كه قدس در خطر است ، درباره طرح هاي رژيم صهيونيستي براي جدا كردن اين شهر از محيط عربي و اسلامي هشدار داد.

وي افزود: دفاع از قدس مستلزم تهيه طرحي رسمي و مردمي از سوي كشورهاي عربي و اسلامي است ، نه اينكه فقط به سخنراني و برگزاري كنفرانس اكتفا كنيم.

هنيه درادامه افزود: بايد دو مساله مهم درباره قدس را مد نظر قرار دهيم: نخست ،حمايت مالي براي تقويت پايداري ساكنين اين شهر و دوم تاكيد در مجامع بين المللي بر اين مساله كه قدس پايتخت فلسطين است.

وي با تاكيد بر اينكه موضوع آشتي بين فلسطينيان گزينه اي راهبردي است ، گفت: ما در جهت اجراي موارد توافق شده تاكيد مي كنيم و نظر خود را براي اين مهم بيان داشتيم تا راه را بر دخالت هاي آمريكا و اسرائيل ببنديم.

هنيه درپاسخ به سوالي درباره بازداشت ها در نوار غزه و اينكه اين مساله چگونه با وجود تلاش ها براي برقراري آشتي ملي فلسطيني صورت مي گيرد ، خاطرنشان كرد: هيچ بازداشت سياسي در غزه وجود ندارد ولي درخصوص كرانه باختري ، وضعيت متفاوت است.

هنيه افزود: ما در باره همه مسائل با جنبش فتح بحث و گفتگو كرديم و اكنون در فضاي آشتي قرار داريم و براي تحقق آن در آمادگي بسر مي بريم.

وي ديدار خود با دبير كل اتحاديه عرب را مثبت و اميدوار كننده خواند و گفت: اين ديدار در شرايطي صورت گرفته كه اوضاع در منطقه عربي دگرگون شده است و نتيجه آن مثبت خواهد بود.

هنيه همچنين تصريح كرد كه با دبير كل اتحاديه عرب درخصوص موضوع اسراي فلسطيني گفتگو كرده و ليستي شامل اسامي 55 اسير فلسطيني را كه بيش از 25 سال است ، در زندان هاي رژيم اشغالگر اسير هستند ، به وي داده است.

نبيل العربي دبير كل اتحاديه عرب نيز با تاكيد بر اينكه نشست هاي آشتي بين فلسطينيان در فضايي صادقانه صورت گرفته است ، افزود: با محمود عباس رييس تشكيلات خودگردان فلسطين و اسماعيل هنيه ديدار كرده و شاهد صداقت آنان براي تحقق آشتي بوده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها