شورای مشورتی استقبال کرد

انتخابات زودهنگام برای پایان حکومت نظامیان مصر

انتخابات زودهنگام برای پایان حکومت نظامیان مصر
دوشنبه 5 دی 1390 - 18:17

شوراي مشورتي مصر از برگزاري انتخابات زود هنگام رياست جمهوري به عنوان گامي براي تکميل مرحله انتقالي و پايان دادن به حكومت شوراي عالي نظامي در كشور استقبال کرد.

به گزارش روز دوشنبه شبکه خبری العالم، تعدادي از شخصيت ها و جنبش هاي جوانان انقلاب مصر خواستار طرحي براي آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات رياست جمهوري، در تاريخ 25 ژانويه شدند.

"احد دومه " يكي از برجسته ترين امضا كنندگان اين طرح در گفت وگو با شبكه خبري العالم در قاهره، اظهار داشت: ما از طريق اين طرح خواستار برگزاري انتخابات زود هنگام رئيس جمهوري شديم تا نامزدها در 25 ژانويه يعني همزمان با  آغاز انقلاب مصر ثبت نام کرده و 11 فوريه همزمان با سالروز  كناره گيري حسنی مبارك از قدرت، پايان حكومت نظامي در كشور را اعلام كنند؛ بدين ترتيب اولين هدف از اهداف انقلاب و ايجاد تغييرات در كشور محقق خواهد شود.

از سوي ديگر فضاي سياسي مصر شاهد افزايش درگيري ها ميان اخوان المسلمين و شمار زيادي از گروه هاي لائيك است.

يكي از اعضاي اين گروه نامه اي به دادستان كل مصر نوشته و در آن برخي از فعالان جنبش سوسياليستي را به تحريك مردم برای هرج و مرج و خشونت در كشور متهم كرد که این اتهامات با مخالفت سوسياليست ها روبرو شده است.

"احمد عزت " يكي از رهبران جنبش سوسياليستي مصر، گفت: صفحه اول روزنامه آزادي و عدالت، سوسياليست ها را به اقدامات خشونت آميز متهم كرده و بعد از آن جمال تاج الدين نامه اي به دادستان نوشته و سه نفر را به عنوان  اعضاي جنبش سوسياليستي معرفي كرده كه براي سرنگوني دولت تلاش مي كنند.

وي تاكيد كرد:البته اين موضوع اتهام نيست، بلكه افتخار است زيرا اين جنبش واقعا در صدد سرنگون كردن دولت استبداد، حكومت ارتش و ايجاد دولت عدالت، آزادي و برابری ميان همه شهروندان است.

درست زماني كه احزاب و گروه هاي سياسي در صدد هستند كه عواقب اقدامات منفي رژيم سابق را از بين ببرند، حزب سلفي النور در رسانه هاي صهيونيستي به پيمان كمپ ديويد با رژِم صهيونيستي احترام مي گذارد كه در نوع خود سئوالات زيادي را به وجود آورده است.

ناظران معتقدند وضعيت سياسي مصر فقط با تدوين قانون اساسي جديد براي كشور كه مورد توافق همه مردم باشد، به ثبات مي رسد.

25-23:16

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها