نويسنده و پژوهشگر سعودي:

آرزوی بزرگ قطر برای تجزیه عربستان

آرزوی بزرگ قطر برای تجزیه عربستان
سه شنبه 6 دی 1390 - 04:45

يک نويسنده و پژوهشگر سعودي افشاي سخنان نخست وزير قطر را نشانه وجود طرحي با حمايت آمريکا و رژيم صهيونيستي براي تجزيه عربستان سعودي که آرزوي بزرگ کشور کوچک قطر است، دانست.

" فواد ابراهيم "روز سه شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم در لندن، اظهار داشت: افشای سخنان محرمانه حمد بن جاسم آل ثاني نخست وزیر قطر درباره عربستان، با توجه به اینکه دو کشور دارای اختلافات اساسی در منطقه هستند، تبعات زيادي دارد.

وی افزود: نخست وزير قطر چنين سخني را با معمر القذافي دیکتاتور پیشین ليبي هم داشته و ارزيابي آل ثاني از رژيم حاكم در عربستان يعني رسيدن به مرحله سالخوردگي، به واقعيت بسيار نزديك است.

ابراهیم با اشاره به اینکه نقش قطر در منطقه به دليل سالخوردگي رژیم عربستان مطرح شده است، تصریح کرد: نخست وزير قطر سخن جديدي نگفته مگر اينكه طرح قطر را بيان كرده است، يعني اينكه اين كشور كوچك به آرزوهاي بزرگي مانند تجزيه عربستان مي انديشد .

این نویسنده و تحلیلگر سعودی تاكيد كرد که بن جاسم زماني كه از تجزيه عربستان سخن مي گويد به معناي آن نيست كه به تنهايي در انديشه این طرح باشد، بلكه با حمايت آمريكا و رژيم صهيونيستي اقدام مي كند.

در بخشي از سخنان نخست وزیر قطر كه افشا شده است، شيخ حمد بن جاسم آل ثاني گفته : " رژيم عربستان بدون شك به دست قطر سرنگون خواهد شد و قطر روزي به قطيف و الشرقيه وارد خواهد شد و عربستان را تجزيه خواهد كرد، زيرا اين رژيم پير است و ملك عبدالله بيچاره و فقط يك ويترين است، هيچ اميدي به ارتش عربستان براي ايجاد تغييرات وجود ندارد" .

فواد ابراهيم،افزود: آمريكا و انگلیس که از نخست وزیر قطر خواسته اند گزارشي درباره اوضاع عربستان ارائه دهد، نيت خود را مبني بر پايان دادن به عمر اين رژيم بيان كرده اند اما از حكومت اسلامي بيمناك هستند؛ بنابراين قطر هم اكنون توانسته امتياز عربستان را از آن خود كند و پايگاههاي آمريكايي را  به خاك خود منتقل كرده و توانسته خود را بر منطقه عربي تحميل كند.

26-17:40



پربیننده ترین خبرها