بن بست دموكراسي توافقي درعراق

بن بست دموكراسي توافقي درعراق
چهارشنبه 7 دی 1390 - 07:22

بيروت (العالم) ـ عباس الموسوي نويسنده و تحليلگر سياسي عراقي با بيان اين كه پناه بردن طارق الهاشمي معاون رئيس جمهور عراق ،كه متهم به دست داشتن در اقدامات تروريستي است، به اعراب سني ممكن است باعث خشم و تحريك گروه هاي قومي و مذهبي ديگر در عراق شود، گفت: دموكراسي توافقي در عراق به بن بست رسيده و عامل ايجاد بحران موجود در كشور شده است.

الموسوي چهارشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم اظهار داشت: پناه بردن طارق الهاشمي به اعراب سني همچنين ممكن است بحران هاي خطرناک و بزرگي براي منطقه به بار بياورد.

اين نويسنده و تحليلگر سياسي عراقي گفت: آنچه در روزهاي گذشته در عراق در باره اتهامات مربوط به الهاشمي مطرح شد فقط يك قضيه حقوقي و قضايي بود. اما نشان داد در روند سياسي کشور مشكلات حقيقي وجود دارد.

وي با اشاره به اين كه سنگ بناي نظام سياسي كنوني در عراق بر پايه هاي سست و نادرست استوار است و دموكراسي توافقي باعث به وجود آمدن اين وضعيت در كشور شده است، تأكيد كرد: راه خروج از اين تنگنا از طريق بازسازي و تغيير ساختار سياسي به روش صحيح ممكن خواهد بود.

الموسوي هشدار داد: پناه بردن افراد به گروه قومي يا مذهبي و حزبي كه به آن تعلق دارند باعث به وجود آمدن بحران سياسي خواهد شد. همچنان كه اين امر درباره طارق الهاشمي اتفاق افتاد و پناه بردن وي به اعراب سني مذهب باعث خشم پيروان مذاهب ديگر شد.
 
اين فعال سياسي عراقي فهرست العراقيه را ،كه الهاشمي از اعضاي آن است، مسئول اخلال و قطع خدمات رساني در جامعه و به تأخير افتادن بسياري از فعاليت هاي مهم در كشور دانست و تأكيد كرد: علت اين تأخير خودداري اعضاي العراقيه براي حضور در پارلمان است.

اين نويسنده و تحليلگر عراقي افزود: دستيابي به اكثريت سياسي و رأي پارلمان به معني به حاشيه راندن هيچ فرد يا گروه ديگر در عراق نيست.
 – 17-56-11

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها