بی‌اعتمادی عربستانی‌ها به رسانه‌های داخلی

بی‌اعتمادی عربستانی‌ها به رسانه‌های داخلی
چهارشنبه 7 دی 1390 - 09:45

75 درصد عربستاني ها به رسانه هاي داخلي اعتماد ندارند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، بر اساس نظرسنجی وزارت امورخارجه سعودی، 75 درصد از مردم عربستان به رسانه های داخلی بی اعتماد هستند و برای آگاهی از اوضاع کشورشان به رسانه های خارجی پناه می برند.

این گزارش درحالی منتشر می شود که در برهه اخیر درخواستهایی در داخل جامعه عربستان برای تحریم بعضی روزنامه ها به دلیل جانبداری آنها از برخی مسائل داخلی مطرح شده است.

یکی از این درخواستها از سوی ساکنان منطقه شیعه نشین قطیف (شرق عربستان) علیه روزنامه الیوم صورت گرفت. این روزنامه با انتشار کاریکاتوری، تظاهرکنندگان مسالمت آمیز را خرابکار و عوامل بیگانه توصیف کرده بود.  

این کاریکاتور توهین آمیز، پس از کشته شدن 4 تن از جوانان منطقه قطیف به ضرب گلوله نیروهای امنیتی سعودی منتشر شد.

در همین راستا، "مالک فتیل" روزنامه نگاری که در اعتراض به این کاریکاتور از روزنامه الیوم استعفا کرده، به روزنامه الاخبار می گوید: در این کاریکاتور فقط به افراد مشخصی از جامعه توهین نشده، بلکه به کل منطقه قطیف توهین شده است. نام منطقه قطیف در پایین کاریکاتور کاملا واضح درج شده بود.

فتیل خاطرنشان کرد: ساکنان منطقه قطیف انتظار داشتند این روزنامه از آنها عذرخواهی کند، ولی به دلیل خودداری روزنامه از عذرخواهی، فروش آن در منطقه قطیف کاهش یافت.

حادثه دیگری که باعث تحریم برخی دیگر از مطبوعات شد، حمله بی سابقه روزنامه های رسمی سعودی به بیانیه 60 فرهیخته و حقوقدان عربستانی بود.

امضا کنندگان این بیانیه خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب درباره حوادث قطیف و آزادی بازداشت شدگان سیاسی شده بودند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها