گسترش شهرک سازی در قدس اشغالی

طرح جدید صهیونیستها به بهانه گردشگری

طرح جدید صهیونیستها به بهانه گردشگری
جمعه 9 دی 1390 - 09:21

مقامات رژيم صهيونيستي با اجراي چند طرح بزرگ شهركسازي گردشگري درقدس اشغالي و ساخت بيش از 120 واحد مسکوني براي شهرک نشينان صهيونيست در محله "جيلو"موافقت كردند.

" احمد عساف " سخنگوي جنبش فتح روز جمعه در گفت وگو با شبكه خبري العالم گفت:اين بخشي ازسناریوی اسراييل براي توسعه شهركسازي با هدف تحکیم سیاست اشغالگري است.

وی هدف جنبش فتح از ادامه روند سیاسی برای سازش با رژیم صهیونیستی را " پایان دادن به اشغالگری" دانست و افزود : برغم اینکه ما این سیاست را ادامه می دهیم، اسراييل با مصادره اراضي بیشتر فلسطيني  و شهركسازي غیرقانونی به اين اشغالگري شدت مي بخشد.

این در حالی است که مردم فلسطین و بسیاری از جنبش های فلسطینی مانند حماس ، مقاومت و مبارزه را تنها راه پایان اشغال فلسطین و مقابله با صهیونیست ها می دانند.

رژیم صهیونیستی ، مساحت هاي وسيعي از اراضي فلسطيني ميان بيت لحم و قدس را مصادره و طرح ساخت دوهزار واحد مسکونی جدید  در قدس اشغالي و كرانه باختري را ارائه كرده است.

" جمال جمعه " رييس فراخوان مردمي براي مقابله با ساخت ديوار حائل و شهركسازي گفته است: اسراییل قصد دارد 28 هزار واحد مسکونی برای شهرک نشینان بسازد.

عساف در ادامه گفت وگو با العالم گفت که این واحد های مسکونی قرار است در مسیر ارتباطی قدس با كرانه باختري ساخته شوند.

وی افزود: بيشتر اين خانه ها در جنوب قدس ميان بيت لحم و قدس اشغالي ساخته خواهند شد وهدف جدايي كامل منطقه جنوب بويژه بيت لحم از قدس است.

رژيم صهیونیستی اعلام كرده است كه شهركسازي در قدس اشغالي بيشتر خواهد شد.

منابعي در جنبش صهیونیستی "صلح الان" گفته اند كه شهركسازي بطور جنون اميزي در سال 2011 افزايش يافته است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها