عضو فهرست العراقیه اعلام کرد

تکذیب درخواست برای دخالت آمریکا درعراق

تکذیب درخواست برای دخالت آمریکا درعراق
جمعه 9 دی 1390 - 10:48

عضو فهرست " العراقيه" در پارلمان عراق ضمن تکذيب خبر درخواست سران اين فهرست براي دخالت آمريکا در اين کشور، تاکيد کرد که " مسئله طارق الهاشمي يك مشكل عراقي است و بايد از طريق دستگاه قضائي و تفاهم ميان عراقي ها حل شود".

روزنامه آمریکایی نيويورك تايمز یک نامه امضا شده توسط اياد علاوي ، اسامه النجيفي و رافع العيساوي از سران فهرست العراقیه را منتشر كرده است كه در اين نامه از كاخ سفيد خواستار دخالت در عراق شده و گفته شده است كه نوري المالكي نخست وزیر عراق برخلاف برنامه ريزي آمريكا پيش مي رود.

" احمد المساري" روز جمعه در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: از اين نامه چیزی نشنيده ام ، نامه اي از سوي سران فهرست العراقيه برای "باراك اوباما " ریيس جمهور آمريكا ارسال نشده است ، ما در فهرست العراقيه مي خواهيم مسئله طارق الهاشمي در داخل عراق حل شود.

 وي افزود :فهرست العراقيه معتقد است همه مشكلات عراق باید بين شركاي عراقي و با رسيدن به تفاهم هايي كه مي تواند كشور عراق را از بحران كنوني خارج كند ، حل شود.

 عضو فهرست العراقیه درباره ابتكار " جلال طالبانی " و النجيفي براي دعوت به برگزاري كنفرانس ملي عمومي ، تصریح کرد: در اين ابتكارعمل، برگزاري كنفرانس ملي عمومي شامل همه گروه هاي سياسي ، برخورد با مسئله طارق الهاشمي از طريق دستگاه قضائي ، ارائه درخواست طارق الهاشمي به شوراي عالي قضائي براي انتقال پرونده به كردستان عراق به منظور حل و فصل آن در آنجا بدور از فشارهاي سياسي و از طريق دستگاه قضائي بي طرف ، درخواست شده است.

المساری خاطرنشان کرد: بندهايي در قوانین عراق وجود دارد كه اجازه اين كار را مي دهد و قبلا نيز دعاوي زيادي از يك استان به استان ديگر منتقل شده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها