قدردانی" بوئینگ" از رژیم سعودی

قدردانی
جمعه 9 دی 1390 - 14:25

مديرعامل شركت آمريکايي " بوئينگ " با صدور بيانيه اي از تلاش هاي دولت " باراک اوباما" و اعتماد رژيم عربستان سعودي به اين شرکت و امضاي يک قرارداد کلان خريد تسليحات نظامي از آن قدرداني کرد.

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، "جيم مك نرني" در این بیانیه خاطرنشان کرده است که این قرارداد 29.4 میلیارد دلاری که در ادامه همکاری قدیمی بوئینگ و رژیم سعودی از سال 1948 تاکنون است، به ايجاد ده ها هزار فرصت شغلي در آمريكا منجر مي شود و افزايش توان نظامی عربستان را به همراه دارد.

مدیرعامل شركت بوئينگ اعلام کرد که از مجموع 29.4 ميليارد دلار ارزش كل این قرارداد 18 الي 20 ميليارد دلار به اين شركت پرداخت می شود و مابقی آن به دیگر شرکای صنعتی و دولت آمریکا که وظیفه آموزش را برعهده خواهد گرفت، تعلق می گیرد.

مك نرني افزود: شركت بوئينگ ،عربستان را بازاري بسيار مناسب مي داند و سرمايه گذاري دربخش نيروي هوايي آن را در اولويت قرار داده است و در عين حال براي تقويت برنامه ها و مراكزي كه وظيفه آموزش تكنولوژي و حرفه اي را به عهده دارند، تلاش مي كند.

علاوه بر جنگنده هاي اف 15 ، شركت بوئينگ سعي دارد تا 106 بالگرد از جمله 70 جنگنده از نوع آپاچي اي اچ 64 به عربستان بفروشد و اين علاوه بر آموزش و پشتيباني است.

پيش بيني مي شود كه ارزش فروش شركت بوئینگ به عربستان سعودی از كل قرارداد ها (فروش هواپيماي اف 15 و بالگرد و ارائه خدمات) حدود 24 ميليارد دلار باشد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها