دیدبان حقوق بشر: عربستان ایمن نیست

دیدبان حقوق بشر: عربستان ایمن نیست
شنبه 10 دی 1390 - 05:18

سازمان ديدبان حقوق بشر با درخواست براي آزادي ده ها بازداشت شده تأکيد کرد، عربستان سعودي در برابر انقلابهاي عربي ايمن نيست.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، دیدبان حقوق بشر در بیانیه ای اعلام کرد: با وجود ممنوعیت های اعمال شده از سوی مسئولان سعودی از مارس گذشته، هواداران اصلاح در عربستان از نیمه های دسامبر تا کنون توانسته اند چندین بار تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کنند.

این بیانیه با اشاره به تظاهرات در ریاض، البریده، و قطیف، در اعتراض به بازداشت طولانی مدت و بدون محاکمه صدها نفر، تأکید کرد که نیروهای امنیتی سعودی در این شهرها معترضان را فورا بازداشت می کنند.

"کریستوفر ویلک" پژوهشگر امور خاورمیانه در سازمان دیدبان حقوق بشر، گفت: پرداختن به حق مسلم انسانی یعنی اعتراض مسالمت آمیز، در کشوری مانند عربستان  بسیار اهمیت دارد، چراکه در این کشور هیچ گونه ابزاری برای مشارکت در جامعه وجود ندارد.

در این بیانیه تأکید شده است: نیروهای امنیتی سعودی در بیست و سوم دسامبر 30 مرد و 30 زن را که در اعتراضی خاموش در ریاض شرکت کرده بودند، بازداشت کردند؛ اعتراضی که بیشتر برای درخواست آزادی دکتر یوسف الاحمد از علمای دین بود.

یوسف الاحمد در ژوئیه گذشته پس از فرستادن پیامی از طریق شبکه های اجتماعی در حمایت از خانواده های بازداشت شدگان، به دست نیروهای امنیتی سعودی بازداشت شد.

دیدبان حقوق بشر خاطرنشان کرد: بیش از 100 زن و ده ها مرد در شانزدهم دسامبر در ریاض، و البریده مرکز استان قصیم در شمال پایتخت در تظاهراتی خواستار آزادی بازداشت شدگان یا محاکمه آنها شدند.  



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها