نخست وزیرقطر: پایان مقاومت حماس

نخست وزیرقطر: پایان مقاومت حماس
شنبه 10 دی 1390 - 09:43

نخست وزير قطر مدعي شد، جنبش مقاومت اسلامي فلسطين ديگر يک گروه مقاومت مسلحانه نيست.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "حمد بن جاسم" در اظهاراتی در قاهره در جمع اعضای شورای مخالفان سوریه مدعی شد، جنبش حماس بعنوان یک گروه مسلح به پایان رسیده است.

وی همچنین ادعا کرد: خروج حماس از دمشق قطعی شده، امری که به معنای پایان این جنبش است. و اخوان المسلمین در اردن و مصر نیز به دلیل مشکلات داخلی در این کشورها توانایی حمایت از این جنبش را ندارند.

از سوی دیگر پایگاه خبری المنار، در گزارشی نوشت: هیأت هماهنگی ملی بزرگترین مانع در برابر طرح ترکیه برای مصادره مخالفان سوری بود؛ بویژه آنکه مهمترین شخصیتهای مخالف سوری و مسئولان اتحادیه ها در این هیأت حضور یافتند. افرادی مانند "حسين العودات" ،"حسن عبد العظيم"، "عبد المجيد منجونه"، "راسم الأتاسي"، "محمود مرعي"، "محمد القداح"، "عارف دليله"، "عبد العزيز الخير"، "سمير عيطه"، "هيثم مناع"، "محمد العمار"، "ميس كريديه"، "جان نسطه"، "عزة البحره"، "صدى حمزه"، "صالح محمد"، و بسیاری شخصیتهای شناخته شده دیگر.

در همین راستا پیشنهاد روسیه نیز برای مطرح کردن "هیثم مناع" ضربه ای سنگین برای طرح نخست وزیر قطر بود که تا آن لحظه هزینه های بسیار هنگفتی را صرف پیش برد آن کرده بود. به همین دلیل "حمد بن جاسم" از رسانه های خود خواست حمله تبلیغاتی گسترده را علیه "هیثم مناع" آغاز کنند. هیثم مناع نیز پس از آن دیگر برای حضور بعنوان میهمان برنامه های شبکه الجزیره قطر دعوت نشد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها