فشار رسانه‌ها برناظران عرب درسوريه

فشار رسانه‌ها برناظران عرب درسوريه
شنبه 10 دی 1390 - 14:09

مدير كل موسسه مطبوعاتي و انتشاراتي "الوحده" در دمشق، از فشار تبليغاتي رسانه ها بر ناظران عرب در سوريه خبر داد.

"خلف مفتاح" به شبكه خبري العالم گفت: برخي قدرتهاي خارجي كه سعي كردند در ده ماه گذشته تصويري نادرست از اوضاع سوريه ارائه دهند، اينك احساس مي كنند كه حملات تبلیغاتی آنها با ديدگاه اوليه ناظران از بين رفت.

وی افزود:  اين امر موجب شده است که برخي گزارشهاي ناظران را مورد شك و ترديد قرار دهند، و براي سياسي كردن اين گزارشها و ديدگاهها ، هيات ناظران را تحت فشار قرار ميدهند.

خلف مفتاح خاطرنشان کرد: برخی از کشورها از طريق شبكه الجزيره قطر و العربيه عربستان و برخي رسانه هاي ديگر، تصويري غير واقعي از سوريه به جهان ارائه كردند؛ و اينك آنها از رسوایی نگران شده اند، از اين رو ناظران را تحت فشار قرار مي دهند تا گزارشهای خود را غیر واقعی بیان كنند.

مدير كل موسسه مطبوعاتي و انتشاراتي "الوحده" درباره تظاهرات موافقان و مخالفان اظهار داشت: اکثر مردم سوریه از همان ابتدا از اصلاحات و گفت وگو حمايت كردند.

وی افزود: در سوریه عده كمي هستند كه مي خواهند تصويري نادرست ارائه دهند، و به دنبال آن هستند که ازطريق رسانه ها كه خود بخشي ازمشكل سوريه و بخشي از توطئه عليه سوريه هستند، اوضاع را بزرگنمايي كنند.

خلف مفتاح درباره اينكه آیا نتايج كارهيات ناظران عرب ،بحران سوريه را به پايان خواهد رساند، گفت: اين نتايج به معناي پايان بحران نيست، بلكه آغازي براي خروج از آن است زيرا پروتكل امضا شده با اتحاديه عرب فقط محدود به كارهيات ناظران نيست، بلكه شامل تعهداتي است كه بايد طرفهاي بحران به آنها پايبند باشند.

 

 10:42



پربیننده ترین خبرها