پیگرد ساکنان مناطق شیعه نشین عربستان

پیگرد ساکنان مناطق شیعه نشین عربستان
دوشنبه 12 دی 1390 - 14:23

وزارت کشور سعودي در پي حوادث اخير منطقه شيعه نشين الشرقيه عربستان، امروز اسامي 23 نفر از ساکنان اين منطقه را بعنوان افراد تحت تعقيب اعلام کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، سرلشکر "منصور الترکی" سخنگوی وزارت کشور سعودی عصر امروز در کنفرانسی مطبوعاتی در ریاض گفت: "این افراد به تجمع غیرقانونی، آشوب، ایجاد مانع در عبور و مرور، خسارت زدن به اموال عمومی و خصوصی، در اختیار داشتن سلاح گرم، و تیراندازی به  شهروندان و نیروهای امنیتی برای اجرای اهداف طرفهای خارجی متهم هستند".

الترکی با این ادعا که این افراد تحت تعقیب از جنایتکاران با سابقه هستند، از آنها خواست به سرعت خود را تحویل دهند، زیرا در غیر این صورت دستگیر خواهند شد!

منطقه شیعه نشین الشرقیه عربستان در ماه های اخیر شاهد تظاهرات مردم برای اعتراض به تبعیض ها، و آزادی بازداشت شدگان سیاسی بوده است.

به گفته ساکنان منطقه الشرقیه، با وجود مسالمت آمیز بودن تظاهرات مردم، نیروهای امنیتی تظاهرکنندگان را هدف گلوله های جنگی و گازهای اشک آور قرار می دهند، که در نتیجه آن تا کنون 4 تن از ساکنان این منطقه به شهادت رسیده اند.

وزارت کشور عربستان پیش از این نیز برای شانه خالی کردن از مسئولیت حمله نیروهای امنیتی سعودی به مردم منطقه الشرقیه، افراد وابسته به طرفهای خارجی را مسئول این حوادث معرفی کرده بود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها