کارشناس نظامی عرب تأکید کرد:

پیشرفت تسلیحاتی ایران پابه‌پای غرب

پیشرفت تسلیحاتی ایران پابه‌پای غرب
دوشنبه 12 دی 1390 - 15:29

كارشناس نظامي لبناني با تأكيد بر اهميت راهبردي، موشك هاي آزمايش شده نيروي دريايي ايران در مانور "ولايت 90 " در خليج فارس و درياي عمان، گفت: پيام ايران در اين مانور نشان دادن قدرت بازدارندگي اين کشور است.

سرتيپ بازنشسته "عباس نصرالله" روز دوشنبه در بیروت در گفت و گو با شبكه خبري العالم، با اشاره به اینکه موشک های آزمایش شده در رزمایش دریایی ولایت هم قابلیت دفاعی و هم هجومی دارند، افزود: مهم ترين موضوع اين موشك ها، ساخت آنها در داخل ايران است، و اين نشان مي دهد كه اين كشور به درجه اي از توانايي و پيشرفت رسيده است كه مي تواند پا به پاي پيشرفت تسليحاتي غرب، سلاح هاي خود را متحول كند.

عباس نصرالله، با تاکید بر اینکه کشورهای غربی برای فرار از سلاح هاي ضد هوايي و هدف قرار گرفتن هواپيماهاي رادار گريز به سوی سيستم هاي الكترونيك پيچيده اي كه از طريق سيستم هاي دفاعي شناسايي نمي شوند، گام برداشته است، افزود: اين امر نشان دهنده اهميت راهبردی دستاوردهاي ايران اعم از تجربه ها و فن آوری هاي دفاعي بازدارنده اي است كه مي تواند از سيستم هاي غربي پیشی بگیرد.

نصرالله افزود: در وضعيت كنوني و در سايه تهديدات و تحريم هايي كه از سوي غرب عليه ايران اعمال مي شود، رزمايش هاي اين كشور در خليج فارس، درياي عمان، تنگه هرمز و اقيانوس هند به مثابه يك آموزش جدي در زمينه اهميت راهبردی و نظامي تنگه هرمز است.

اين كارشناس لبناني تأكيد كرد: ايران كنترل اين منطقه را در اختيار دارد و اين مانورها پيامي است مبني بر اينكه ايران مي تواند با طرف هايي كه به آن تجاوز مي كنند، مقابله كند.

 

2-10:35    

 

 



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها