مشعل به دیدار اسد می‌رود

مشعل به دیدار اسد می‌رود
سه شنبه 13 دی 1390 - 05:17

رييس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين به زودي با رييس جمهور سوريه در دمشق ديدار خواهد کرد و آخرين تحولات منطقه به خصوص توافق اخير ميان گروه‌هاي فلسطيني را با وي در ميان خواهد گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم در حالی که برخی از شبکه‌های خبری منطقه از انتقال دفتر سیاسی حماس به خارج از سوریه خبر می‌دهند و حتی در گزارش‌های خبری خود از خارج شدن برخی از اعضای خانواده‌های این جنبش فلسطینی از سوریه می‌گفتند، منابع آگاه از دیدار قریب الوقوع میان مشعل و. اسد خبر می‌دهند.

روزنامه الاخبار چاپ لبنان با انتشار این خبر نوشت: در این دیدار که قرار است به صورت دوجانبه برگزار شود مهمترین تحولات عرصه فلسطین بحث و بررسی خواهد شد. پیش از این منابع خبری از نقش‌آفرینی منفی دولت قطر به خصوص نخست وزیر این کشور برای جدا کردن حماس از سوریه خبر داده بودند و یکی از دلخوری‌های مقامات سوری از رهبران این جنبش مقاوم نیز بر سر همین مساله بود.

رهبران حماس در اقدامی قابل تامل خانواده‌های اعضای خود در دمشق را به خارج از سوریه به خصوص لبنان فرستادند و با این اقدام خود به گفته مقامات سوریه، بر ناامن بودن دمشق تاکید کردند، امری که باعث ایجاد کدورت میان طرفین شد.

در گزارش روزنامه لبنانی البته از رایزنی‌های رهبران حماس به خصوص شخص خالد مشعل جهت تامین منافع دولت و مردم سوریه تلاش‌هایی نیز صورت داده بود، اما نقش سران دوحه برای جدا کردن آنها از دمشق و ماجرای رشوه یک میلیارد دلاری به اردن را هم نباید فراموش کرد.

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها