نخست وزیر قذافی تحویل لیبی می‌شود

 نخست وزیر قذافی تحویل لیبی می‌شود
سه شنبه 13 دی 1390 - 05:27

رئيس جمهور تونس اعلام کرد که بغدادي المحمودي نخست وزير پيشين ليبي را به شوراي انتقالي تحويل مي دهد، اما خواستار ارائه تضمين هاي لازم از شوراي انتقالي ليبي براي محاکمه عادلانه و حفاظت از جان وي شد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، منصف المرزوقی رئیس جمهور تونس در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مصطفی عبدالجلیل، رئیس شورای انتقالی لیبی، گفت که تنها درصورت کسب تضمین های لازم از دولت لیبی، المحمودی را به شورای انتقالی تحویل خواهد داد.

تونس خواستار اطمنیان یافتن از محاکمه عادلانه و محافظت از جان المحمودی است که اشاره به اتفاقی دارد که برای معمر قذافی دیکتاتور پیشین لیبی پس از بازداشت افتاد.

سازمان عفو بین الملل پیش از این از تونس خواسته بود، الحممودی را به لیبی تحویل ندهد، این سازمان ریسک بالای احتمال نقض های جدی حقوق بشر علیه البغدادی را دلیل این خواسته عنوان کرده بود.

بغدادی المحمودی که پس از مرگ قذافی تنها دارنده اطلاعات محرمانه لیبی است، به گفته گروه وکلای مدافعش می ترسد اگر وارد لیبی شود جان خود را از دست خواهد داد.

دادگاه تونس تاکنون دوبار درخواست لیبی برای استرداد المحمودی را تصویب کرده است، اما استرداد المحمودی تنها با موافقت منصف المرزوقی رئیس جمهور تونس امکان پذیر خواهد بود.

نخست وزیر پیشین قذافی در تونس به سختی تلاش می کند خود را در اختیار کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل مستقر در لیبی قرار دهد.

المحمودی هفتاد ساله که تا آخرین روزهای حکومت رژیم قذافی نخست وزیر لیبی بود در 21 سپتامبر درجنوب غرب تونس و در مرز تونس و الجزیره بازداشت و به دلیل ورود غیر مجاز به کشور تونس زندانی شد.

 

         

 

 

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها