اختلاف شدید میان مخالفان سوری

اختلاف شدید میان مخالفان سوری
سه شنبه 13 دی 1390 - 06:15

مخالفان نظام سوريه، با تلاش براي گرفتن حمايت‌هاي بيگانگان، براي موج‌سواري و گرفتن امتيازهاي شخصي و گروهي تلاش مي‌كنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم به نقل از روزنامه الاخبار لبنان، از زمان تشكيل مجلس موسوم به «مجلس ملي سوريه» در ماه اكتبر گذشته در استانبول طولي نكشيد كه عملكرد آن انتظارها و گمانه‌زني‌ها را درباره وحدت بخشيدن به مخالفان نظام سوريه، دست‌كم در خارج، به ياس تبديل كرد؛ زيرا تشكيل اين مجلس سبب نشد تا مخالفان اختلاف‌ها و كشمكش‌هاي عقيدتي و رقابتشان براي برعهده گرفتن رياست را كنار گذارند.

این روزنامه لبنانی در گزارش مشروحی در مورد ابعاد این اختلافات که از روز شنبه هفته جاری زوایای مختلف آن آشکار شده است، نوشت: واضح بود كه اختلاف‌ها بين مخالفان از زمان تشكيل اين مجلس افزايش يافت. بسياري از گروه‌ها به تلاش‌هاي سلطه‌جويانه اين مجلس اعتراض و اعلام كردند كه اين رويكرد مجلس ناشي از رويكرد يكجانبه‌گرايي و استبدادطلبي آن است.

اين گروه‌ها تاكيد كردند كه اين مجلس، به جاي گفت‌وگو با آن‌ها براي حل مشكل و رسيدن به توافق، براي به حاشيه‌راندن و كنار زدن آن‌ها تلاش مي‌كند و در اين باره از قدرت‌هاي بيگانه نيز كمك مي‌گيرد.

فهد المصري، فعال سياسي سوري، در اين خصوص مي‌گويد: «بر اساس اين اختلاف‌هاي مخالفان نظام حاكم سوريه است كه آن‌ها تاكنون نتوانسته‌اند به سطح جنبشي مردم در داخل سوريه برسند. ماه‌هاست كه از آغاز بحران در سوريه سپري مي‌شود، اما مخالفان همچنان يكديگر را متهم و كنار مي‌زنند و نواسته‌اند اختلاف‌هاي فكريشان را كنار نهند. اين نشان‌دهنده تلاش مخالفان در خارج براي موج‌سواري و گرفتن امتيازهاي حزبي و شخصي است.»

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها