با هماهنگي آمريكا و رژيم صهيونيستي

قطر برگزاري كنفرانس قدس را به تعويق انداخت

قطر برگزاري كنفرانس قدس را به تعويق انداخت
سه شنبه 13 دی 1390 - 07:20

در حالي كه قدس در معرض تهديد‌ها و حملات يهودي‌سازي قرار دارد قطر از به تعويق افتادن كنفرانس بين‌المللي كه قرار بود در اواسط ماه آغازين سال ميلادي 2012 در دوحه قطر برگزار شود، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، منابعي در داخل اتحاديه عرب به پایگاه هفته نامه فلسطینی المنار اعلام كردند كه قطر به دبيركل اتحاديه عرب اعلام كرده است كه زمان براي برگزاري چنين كنفرانسي مناسب نيست و بايد به 25 فوريه آينده موكول شود.

به گفته اين منابع، نبيل العربي، دبيركل اتحاديه عرب، اعلام كرده است كه مسائلي مهم‌تر از برگزاري اين كنفرانس و مهم‌تر از قدس در منطقه وجود دارد. اين درحالي است كه منابع ديپلماتيك عربي اعلام كردند كه بيش از نيمي از كساني كه براي شركت در اين كنفرانس دعوت شده بودند، به علت نقش قطر عليه امت اسلامي و عربي، براي شركت در آن ابراز بي‌علاقگي كرده‌اند كه دوحه وادار شد زمان كنفرانس را به تعويق بيندازد.

منابعي در كويت نيز به المنار اعلام كردند كه به تعويق افتادن اين كنفرانس درباره قدس با هماهنگي واشنگتن و تل‌آويو صورت گرفته است تا از اين كنفرانس مواضعي عليه اسرائيل، سياست‌ها و جنايت‌هاي آن در شهر مقدس بين‌المقدس صادر نشود.

بر اساس اين گزارش، دوحه از كارمندان اتحاديه عرب، از جمله محمد صبيح، معاون دبير كل اتحاديه عرب در امور فلسطين، خواسته‌است به‌گونه‌اي به تعويق افتادن كنفرانس را اعلام كنند كه قطر متهم نشود. از اين رو، محمد صبيح در دفاع از قطر علت به تعويق افتادن آن را آماده نبودن زمينه و تدابير لازم براي برگزاري اين كنفرانس اعلام كرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها