توافق دیرهنگام مخالفان سوریه‌ای

با دخالت نظامی مخالفیم!!

با دخالت نظامی مخالفیم!!
سه شنبه 13 دی 1390 - 09:20

يك سياستمدار سوري تاكيد كرد كه مخالفان نظام در داخل و خارج سوريه بر مخالفت با هرگونه دخالت نظامي بيگانگان در اين كشور اتفاق نظر دارند.

"زيدون الزعبي" عضو جریان موسوم هيات هماهنگي ملي براي تغيير دموكراتيك در سوريه روز دوشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: انقلاب در سوريه شرايطي استثنايي در منطقه به وجود آورد كه چشم تمام جهانيان از شرق تا غرب را به اين كشور دوخت تا جايي كه از آمريكا و فرانسه و انگليس گرفته، تا ايران و چين و روسيه فعالانه به اوضاع اين كشور توجه نشان داده اند.

این مخالفت دولت سوریه که در این مصاحبه تلاش می‌کرد اختلافات داخلی میان مخالفان و وابستگی آنها به ترکیه، آمریکا و برخی از کشورهای عربی و غربی را توجیه کند، مدعی شد بحران سوريه پيش از آن كه سازمان ملل بخواهد آن را بين المللي كند، بين المللي شده بود و علت آن دخالت همه طرف‌ها در آن بود.

الزعبي در ادامه با انتقاد از عملكرد دولت سوريه گفت: عملكرد غيرمتعادل نظام و عدم پذيرش وجود انقلاب و اعتراضات واقعي در كشور و نسبت دادن همه آن چه در اين كشور مي گذرد به باندهاي خرابكار و مسلح و گروه هاي ناشناس، زمينه ساز دخالت بيگانگان در امور سوريه مي شود؛ البته وی نگفت که بیش از دو هزار نیروی نظامی و امنیتی سوریه را چه افراد و گروه‌های کشته‌اند!

عضو هيات هماهنگي ملي براي تغيير دموكراتيك سپس با اشاره به امضاي سندي ميان هيات هماهنگي (مخالفان نظام در داخل) و شوراي ملي (مخالفان نظام در خارج از كشور) تاكيد كرد كه در اين سند بر مخالفت با دخالت خارجي در امور سوريه تاكيد شده است. وي با بیان این نکته که 95 درصد از افكار عمومي سوريه مخالف دخالت بيگانگان در اين كشور هستند؛ عملاً شعارهای پیشین سر داده شده توسط مخالفان که خواستار دخالت ناتو و ترکیه در امور داخلی این کشور و برقراری منطقه پرواز ممنوع شده بودند را به دست فراموشی سپرد.

الزعبي همچنین بدون اشاره به درگیری‌ها میان دو گروه مخالفان داخلی و خارجی و دور شدن روزافزون مردم از آنها به برخی از مفاد این توافق بدون پشتوانه اشاره کرد و گفت: بند اول از اين سند به مخالفت با دخالت نظامي خارجي در سوريه اختصاص يافته است اين در حالي است كه رسانه ها در پوشش دهي خبري به جاي پرداختن به مفاد اين سند، به اظهارات اين و آن استناد مي كنند. گفتنی است درخواست و یا عدم درخواست مخالفان برای دخالت نظامی در سوریه هیچ تاثیری بر روند این کشور ندارد و تلاش‌های شش ماهه آنها برای باز کردن پای کشورهای غربی و ترکیه به داخل سوریه به دلیل پیوستگی و همبستگی نیروهای سیاسی و نظامی سوریه عملاً با شکست مواجه شد.

این عضو جریان مخالف سوریه که از همراهی ارتش و نیروهای نظامی با دولت به شدت عصبانی بود سپس نيروهاي امنيتي سوري را به ارتكاب فجيع ترين جنايت ها متهم كرد و از شبكه خبري العالم به سبب پوشش ندادن تظاهراتي كه بر ضد نظام سوري برگزار مي شود و سرنگوني آن را مطالبه مي كند و در معرض تيراندازي قرار مي گيرند، انتقاد كرد. البته الزعبی هیچ اشاره‌ای به پوشش یکجانبه و مغرضانه شبکه‌های خبری الجزیره و العربیه نکرد که با پخش خبرهای کذب و دروغ در مورد سوریه هر روز تعداد بیشتری از آنها را به کشتن می‌دهند.

اين در حالي است كه شبكه خبري العالم از ابتداي آغاز بحران در سوريه، همواره ميزبان شخصيت هايي از مخالفان نظام اعم از داخل و خارج سوريه و حتي شوراي ملي و همچنين هواداران نظام در سوريه بوده است تا جايي كه حسين مرتضي مدير دفتر شبكه العالم در سوريه اقدام به برگزاري همايش گفت و گو ميان مخالفان و موافقان نظام سوري براي بررسي اصلاحات و بحران سوريه برگزار كرد.

الزعبي در ادامه با تجليل از انقلاب بحرين، سركوب مردم در سوريه را غيرقابل تشبيه به آن چيزي دانست كه وي آن را سركوبگري نظام سوري توصيف كرد و گفت: وقتي ناظران عرب به شهر حمص سوريه رسيدند ارتش سوريه تانك هاي خود را از شهر حمص خارج كرد و اقدام به محاصره كامل اين شهر كرد.

وي سپس با رد توطئه خواندن اعتراضاتي كه وي آن ها را انقلاب در سوريه ناميد و همچنين با تكذيب آموزش گروه هاي مسلح توسط طرف هاي خارجي، در یک ادعای عجیب و خالی از هرگونه حقیقت: فعاليت هاي مسلحانه يك ماه و نيم پيش يعني هشت ماه پس از آغاز اعتراضات شروع شد و اين اتفاق پس از آن افتاد كه شمار زيادي از عناصر ارتش كه با تيراندازي به برادران سوري خود موافق نيستند، از ارتش جد

پربیننده ترین خبرها