هزاران نفر در استان حجه در شمال يمن تظاهرات كردند

هزاران نفر در استان حجه در شمال يمن تظاهرات كردند
سه شنبه 13 دی 1390 - 09:32

در ادامه اعتراضات مردم يمن به رژيم حاکم در اين کشور و در مخالفت با طرح‌هاي ارائه شده براي نجات اين رژيم، هزاران نفر از انقلابيون يمني در استان حجه در شمال اين كشور تظاهرات كردند.

به گزارش شبكه تلويزيوني العالم، شركت كنندگان در اين تظاهرات تاكيد كردند توافقنامه رياض اهداف انقلاب يمن را عملي نمي كند.

تظاهركنندگان با سردادن شعارهايي دخالتهاي سفير آمريكا در يمن را محكوم كردند و خواستار سرنگوني كامل رژيم علي عبدالله صالح شدند. مردم يمن در استان حجه تاكيد كردند دولت آشتي فقط نماينده كساني است كه توافقنامه رياض را امضا كردند.

تظاهركنندگان حمايت خود را از راهپيمايي زندگي از تعز به صنعاء اعلام كردند.

عبدالله النعمي يكي از سران انقلابيون يمني گفت:  مي خواهيم اين پيام مهم را به ويژه به كشورهاي حاشيه خليج فارس و كساني كه عليه ملت يمن توطئه مي كنند برسانيم كه اين توطئه شما رسوا شد و ملت يمن اين طرح را به طور كامل رد مي كنند و آن را زير پاي خود له خواهند كرد.

محمد الباشق روحاني يمني اظهار داشت:  طرفهاي مختلف در رياض عليه انقلابيون و عليه يمن تشكيل جلسه دادند و زمان آن رسيده است كه به همه بگوييم كه ملت يمن متحد هستند و به هيچ كسي اجازه نخواهند داد در امور داخلي آنها دخالت كند.

نائف عبدالله يكي از انقلابيون يمني اظهار داشت:  ما خواهان خروج سفير آمريكا از يمن هستيم، زيرا او رژيم يمن را به حمله به راهپيمايي زندگي تشويق كرد.

از سوي ديگر، امروز از بندر حديده در جنوب يمن  راهپيمايي كرامت  به سوي صنعاء پايتخت اين كشور آغاز مي شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها