واکنش ائمه جمعه نجف به خروج اشغالگران آمریکایی

واکنش ائمه جمعه نجف به خروج اشغالگران آمریکایی
سه شنبه 13 دی 1390 - 10:28

ائمه جمعه وجماعت درشهر نجف اشرف به مناسبت خروج نيروهاي اشغالگر آمريكايي همايش را با حضور علماي ديني طوايف مختلف اسلامي برگزار كردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، شركت كنندگان در اين همايش خرسندي خود را از خروج اشغالگران ابراز كرده و خواهان راهبرد جديدي براي برخورد با آمريكا شدند كه حاكميت ملي عراق را تضمين و منافع عالي اين كشور را تامين كند.

شركت كنندگان در اين همايش در اشاره به خروج نيروهاي آمريكايي از عراق و حضور عراقي ها در كشور خويش محور سخنراني هاي خود را عبارت "آنها رفتند و ما باقي هستيم" قرار دادند.

در اين همايش روحانيون اهل سنت و شيعه، اساتيد وطلاب حوزه علميه حضور داشتند و سخنرانان بر اهميت پيروزي ملت عراق در رهايي از اشغالگران آمريكايي و نقش بزرگ اين رويداد در ترسيم آينده شكوفاي عراق تاكيد كردند.

شيخ علي النجفي نماينده مرجع ديني شيخ بشير النجفي در اين همايش گفت: اگر بتوانيم از وابستگي از بيگانه در همه جنبه هاي زندگي رهايي يابيم، آزادي واقعي محقق مي شود.

با وجود اينكه خروج نيروهاي اشغالگر آمريكايي در نتيجه تلاش هاي بي وقفه در همه زمينه ها در عرصه عراق صورت گرفت، اما بسياري معتقدند كه مرجعيت ديني در نجف اشرف نقش برجسته اي در تسريع خروج اشغالگران ايفا كرد زيرا مواضع مرجعيت ي از تاثير زياد و بسزايي در بين مردم عراق كه آمريكا را در نهايت كار مجبور به تصميم خروج از عراق كردند، برخوردار است.

علي اكبر حائري استاد حوزه علميه به شبكه خبري العالم گفت: عواملي كه باعث خروج اشغالگران شد، ديدگاه مرجعيت ديني و ديدگاه مردم با حمايت و پشتيباني ديدگاه مرجعيت بود.

با پايان يافتن خروج نيروهاي اشغالگر از عراق، ناظران معتقدند كه دوره آينده نيازمند راهبرد جديدي براي برخورد با آمريكا است به گونه اي كه اين راهبرد حاكميت ملي مطلق عراق را تضمين و دخالت هاي مداوم آمريكا در امور عراق را متوقف كند.

علي العلاق عضو پارلمان عراق به شبكه العالم گفت: ما توافقنامه چارچوب راهبردي را داريم كه منافع مشترك دوطرف را محقق مي كند و عراق منافع عالي خود را مشخص و در پرتو اين منافع حركت خواهد كرد.

شيخ عبدالودود الحمداني عضو جماعت علماي عراق نيز به شبكه خبري العالم گفت: استعمارگر وقتي از عراق خارج شد، نبايد هرگز در امور داخلي اين كشور دخالت كند.

شهر نجف همچنين شاهد مراسم مشابهي در روزهاي گذشته براي ابراز شادماني از خروج اشغالگران آمريكايي از عراق بود.

AM – 02 – 20:52

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها