كشتار مردم سوريه با تحريك آمريكا و اسراييل

كشتار مردم سوريه با تحريك آمريكا و اسراييل
سه شنبه 13 دی 1390 - 13:14

استاد دانشگاه دمشق از نقش سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا و رژيم صهيونيستي در وقوع ناآرامي ها و تحريك افراد مسلح براي كشتار مردم بي گناه اين كشور خبر داد.

توفيق داوود سه شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: نظام سوريه تمام تلاش خود را براي جلوگيري از دخالت بيگانگان، نفوذ افراد مسلح و جلوگيري از كشتار مردم بي گناه بكار گرفته است از اين رو مسووليت كشتار مردم و فجايع صورت گرفته بر عهده گروه هاي مسلحي است كه از خارج مورد حمايت قرار مي گيرند.

داوود اشاره به دخالت هاي خارجي در سوريه افزود: هر كس بر اين گمان باشد كه نظام حاكم ، مسوول اتفاقاتي است كه در اين كشور مي افتد، واقع گرا نيست و در حقيقت جفا پيشه مي كند و با اين كار همه سازمان هاي اطلاعاتي آمريكايي و اسراييلي كه در حال فعاليت در سوريه هستند؛ را تبرئه مي كند.

استاد دانشگاه دمشق تاكيد كرد كه همه طيف هاي جامعه بايد براي محافظت از كشور و ثبات آن دست به دست هم دهند تا نقشه شوم بيگانگان در زمينه دخالت در سوريه از طريق وارد كردن افراد مسلح و كشتار مردم بيگناه با ناكامي و شكست مواجه شود.

وي افزود: نظام سوريه در اجراي اصلاحات واقعي در زمينه اقتصادي و سياسي و اجتماعي چندين سال تاخير داشت و اين تاخيرها زمينه دخالت ديگران را به شيوه هاي مختلف فراهم كرد.

استاد دانشگاه دمشق در عين حال خاطر نشان كرد : نظام سوريه اخيرا دستكم 100 قانون مصوب كرده است كه همگي با محوريت اصلاح و تغيير در كشور است.

داوود با درخواست از همه گروه ها براي حفظ نظم و ثبات در كشور گفت: شعار سرنگوني نظام سوريه با هدف نابودي كشور و ايجاد هرج و مرج و تبديل اين سرزمين به جهنمي از فتنه و آشوب صورت مي گيرد.

استاد دانشگاه دمشق خاطر نشان كرد: آمريكا از ابزارهاي نرم براي نفوذ در بخشي از افكار عمومي سوريه استفاده كرد و با مخالفان نظام تماس برقرار كرد و آن ها را براي برگزاري تظاهرات و فعاليت اطلاعاتي آموزش داد و پس از اين مرحله آنها را وارد فعاليت هاي نظامي و خرابكارانه كرد.

داوود تاكيد كرد كه مخالفان نظام در خارج از سوريه به لحاظ نظر و ديدگاه و همچنين در تصميم گيري از آزادي و استقلال برخوردار نيستند. به همين سبب است كه سران مخالفان سوري از همان ابتدا با گفت و گو با نظام سوريه مخالفت كردند. اين در حالي است كه نظام سوريه از مخالفان خواست براي حل بحران و يافتن راهي براي برون رفت از بحران پاي ميز مذاكره بنشينند.

20:20

پربیننده ترین خبرها