زلزله آزادگان جمعه آینده در عربستان

زلزله آزادگان جمعه آینده در عربستان
سه شنبه 13 دی 1390 - 18:18

ائتلاف جوانان آزاده قطيف در استان شيعه نشين الشرقيه عربستان، در اعتراض به بيانيه اخير وزارت کشور سعودي براي پيگرد برخي از ساکنان اين منطقه، مردم را به شرکت در تظاهرات روز جمعه تحت عنوان زلزله آزادگان فراخواند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، ائتلاف جوانان قطیف در بیانیه ای تأکید کرد: اسامی اعلام شده در بیانیه وزارت کشور، بخشی جدایی ناپذیر از جامعه ای هستند که به نقض حقوق مردم اعتراض دارند.

این ائتلاف از مردم دعوت کرد جمعه آینده در خیابان "الثوره" شهر "قطیف" در تظاهراتی تحت عنوان زلزله آزادگان شرکت کنند.

ائتلاف جوانان آزاده قطیف تأکید کرد، جنبش مردم ادامه دارد و با بازداشت آنها متوقف نمی شود.

 

منابع عربستانی امروز اعلام کردند، نیروهای سعودی با خودروهای نظامی پس از ورود به شهر قطیف، در جزیره "تاروت" مستقر شدند.

این منابع همچنین از شنیده شدن صدای تیراندزای از منطقه محل استقرار این نیروها خبر دادند.

 

سرلشکر "منصور الترکی" سخنگوی وزارت کشور سعودی عصر دیروز در کنفرانسی مطبوعاتی در ریاض با اعلام فهرستی از اسامی افراد تحت تعقیب در استان الشرقیه گفت: "این افراد به تجمع غیرقانونی، آشوب، ایجاد مانع در عبور و مرور، خسارت زدن به اموال عمومی و خصوصی، در اختیار داشتن سلاح گرم، و تیراندازی به  شهروندان و نیروهای امنیتی برای اجرای اهداف طرفهای خارجی متهم هستند".

الترکی با این ادعا که این افراد تحت تعقیب از جنایتکاران با سابقه هستند، از آنها خواست به سرعت خود را تحویل دهند، زیرا در غیر این صورت دستگیر خواهند شد!

 

استان شیعه نشین الشرقیه عربستان در ماه های اخیر شاهد تظاهرات مردم برای اعتراض به تبعیض ها، و آزادی بازداشت شدگان سیاسی بوده است.

با وجود مسالمت آمیز بودن تظاهرات مردم، نیروهای امنیتی تظاهرکنندگان را هدف گلوله های جنگی و گازهای اشک آور قرار می دهند، که در نتیجه آن تا کنون 4 تن از ساکنان این منطقه به شهادت رسیده اند.

وزارت کشور عربستان پیش از این نیز برای شانه خالی کردن از مسئولیت حمله نیروهای امنیتی سعودی به مردم منطقه الشرقیه، افراد وابسته به طرفهای خارجی را مسئول این حوادث معرفی کرده بود.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها