برغوثي : صلح با اسرائيل شكست خورده است

برغوثي : صلح با اسرائيل شكست خورده است
چهارشنبه 14 دی 1390 - 04:14

به دنبال نشست تشكيلات خودگردان فلسطين با نمايندگان رژيم صهيونيستي در امان پايتخت اردن، مروان برغوثي از رهبران برجسته جنبش فتح كه در اسارت رژيم صهيونيستي به سر مي برد ديروز (سه شنبه 13دي) اعلام كرد كه روند صلح با اين رژيم شكست خورده و به پايان رسيده است.

برغوثي در نامه اي كه از زندان به خارج درز كرده است به مناسبت چهل و هفتمين سالروز تاسيس جنبش فتح گفت :« ادامه تلاشها براي زنده كردن جسد بي جان روند صلح هيچ فايده اي نخواهد داشت.»

 برغوثي كه عضو كميته مركزي جنبش فتح است و از هشت سال پيش در زندانهاي اسرائيل به سرمي برد و ضد وي حكم حبس ابد صادر شده است ، توقف خيال پردازي در خصوص امكان دستيابي به صلح و ضرورت در پيش گرفتن راهبرد فلسطيني ملي جديد را خواستار شد.

وي افزود :« زمان آن فرا رسيده است كه اين راهبرد را در پيش بگيريم و به ملت خود ، توانايي آنها و نسل جوانمان تكيه كنيم و سال دو هزار و دوازده را سال مقاومت مردمي مسالمت آميز براي مقابله با شهرك سازي ، يهودي سازي قدس و محاصره بدانيم.»

برغوثي ادامه تلاش در سازمان ملل متحد را براي كسب عضويت كشور فلسطين در همه محافل بين المللي اين سازمان و تسليم نشدن برابر فشارهاي آمريكا و اسرائيل خواستار شد.

وي همچنين تلاش براي تحريم بين المللي اسرائيل در زمينه هاي اقتصادي ، سياسي ، رسانه اي ، ديپلماتيك و نظامي و توقف همه انواع همكاري با آن را خواستار شد.

درحالي كه تشكيلات خودگردان فلسطيني بر اهميت تلاش براي تبديل به يك كشور مستقل داراي حاكميت تاكيد مي كند ، برغوثي بازنگري در برخي از اولويتهاي تشكيلات را خواستار شد و افزود :« بايد براي تقويت مقاومت ملي در مقابله با اشغالگري و شهرك سازي و حمايت از مقاومت مردمي مسالمت آميز تلاش كرد.» 

اقدام تشكيلات خودگردان فلسطين براي برگزاري نشست ديروز (سه شنبه 13دي) با هيئت رژيم صهيونيستي در اردن انتقاد گروه هاي مقاومت فلسطيني را برانگيخت.

تشكيلات خودگردان فلسطين پيش از نشست ديروز اعلام كرده بود كه دعوت عبدالله دوم شاه اردن براي ديدار با هيئت رژيم صهيونيستي در شهر امان را در حضور نمايندگان كميته چهارجانبه خاورميانه پذيرفته است كه اين امر با استقبال واشنگتن روبرو شد.

مساله نشست با هيئت رژيم صهيونيستي در صدر گفت وگوهاي جلسه روز دوشنبه(12دي) محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان و ديويد هيل فرستاده آمريكا به منطقه قرار داشت.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها