فراخوان شاهزاده سعودی برای تغییر

فراخوان شاهزاده سعودی برای تغییر
چهارشنبه 14 دی 1390 - 05:37

برادرزاده پادشاه عربستان بار ديگر با درخواست براي ايجاد تغييرات در اين کشور، بر ضرورت اعطاي آزادي به مردم قبل از تبديل آن به چالش تأکيد کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، خانم "بسمه بنت سعود" در مصاحبه با روزنامه ایندیپندنت گفت که انتقاداتش علیه پادشاه عربستان و یا دیگر اعضای ارشد رژیم پادشاهی نیست؛ بلکه این انتقادها متمرکز بر گروهی از محافظه کاران است که این کشور را اداره می کنند.

بسمه با بیان اینکه یک شورشی و یا منادی تغییر در عربستان نیست، تأکید کرد هیچگاه در ارتباط با مشکلاتی که هیچ کس مسئولیت آنها را برعهده نمی گیرد ساکت نمی نشیند؛ مشکلاتی که درنتیجه ناتوانی وزیران در انجام درخواستهای مسئولان، و نبود پیگیری ها و مجازاتها به وجود می آید.

این شاهزاده سعودی خاطرنشان کرد در کشوری که فقیر در صورت سرقت پس از 3 بار دستش قطع می شود، اگر سارق ثروتمند باشد هیچ کس به او کاری نخواهد داشت.

برادرزاده پادشاه سعودی اظهار داشت: 15 هزار نفر عضو خانواده پادشاهی هستند که از میان آنها 13 نفر بیشتر از بقیه ثروتمندند، و 2000 نفر از آنها از میلیونرهایی هستند که هیچ کسی از ترس ازدست دادن همه داراییهای خود، جرأت حتی بیان یک کلمه علیه آنها را ندارد.

بسمه با انتقاد از پلیس دینی این کشور که "هیأت امر به معروف و نهی از منکر" نامیده می شود، گفت: این هیأت با اعمال جدایی زن و مرد، و تحمیل تفکرات اشتباه بر زنان و مردان، بیشترین نفوذ را در جامعه سعودی دارد.

بسمه تأکید کرد: هیأت امر به معروف و نهی از منکر عربستان موجب ایجاد بیماری های روانی بی سابقه در این کشور مانند افراطی گری شده است. 

این شاهزاده سعودی خاطرنشان کرد در عربستان حقوق زنان و مردان عربستان نقض می شود، ولی این امر علیه زنان بسیار نامناسب است.

وی تأکید کرد: علاوه بر ممنوعیت رانندگی زنان عربستانی، آنها نمی توانند به دانشگاه بروند و یا بدون موافقت سرپرستشان کار کنند.

بسمه اظهار داشت: ما باید برای حقوق زنان و حتی شکایت آنها درباره ضرب و شتم مبارزه کنیم، زیرا این مسائل بسیار مهمتر از رانندگی است.

این شاهزاده سعودی خاطرنشان کرد: من همچنان شهروندی فرمانبردار هستم و همواره از خاندان حاکم سعودی حمایت می کنم؛ ولی در برابر رویدادها و توزیع ناعادلانه ثروت و اعطای نابرابر قدرت به مردم بر اساس فرمانبرداری آنها از حاکمانشان، سکوت نمی کنم.

بسمه بنت سعود از پادشاه این کشور خواست به مردم آزادی بدهد، پیش از آنکه این آزادی ها به چالش تبدیل شوند.

این شاهزاده سعودی پیش از این نیز، بارها خواستار پایان فشارهای ظالمانه علیه زنان در این کشور شده است.

وی قبلا در مصاحبه ای خاطرنشان کرده بود: هیچ کس در برابر بادهای تغییر که در کشورهای عربی درحال وزیدن است در امان نیست؛ و مسئولان سعودی باید بدانند که نیازمند گفت و گوی ملی هستند.  



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها