با حضور ناظران عرب و بازتاب واقعيت ها،

وجود توطئه خارجي عليه سوريه ثابت شد

وجود توطئه خارجي عليه سوريه ثابت شد
چهارشنبه 14 دی 1390 - 05:43

دمشق (العالم) ـ يك پژوهشگر سوري تاكيد كرد كه آمدن ناظران اتحاديه عرب به دمشق و بازتاب دادن واقعيتهاي موجود، اظهارات مقامات اين كشور مبني بر وجود يك توطئه خارجي عليه سوريه را ثابت كرد.

حيان سلمان چهارشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: ناظران عرب به سوريه آمدند و رهبري سوريه با آنها همكاري كرد. اين ناظران با بزرگان و افراد سرشناس مناطق ديدار كردند و از محل وقوع حوادث و نيز بيمارستانها ديدن كردند و با شخصتهاي مختلف رسمي و مردمي در استانهاي مختلف ديدار كردند و از نزديك ديدند آنچه را كه حكومت سوريه مي خواست براي جهانيان بازگو كند مبني بر اين كه توطئه اي جهاني در كار است و رسانه ها و حمايت هاي مالي و نظامي خارجي نيز در آن نقش دارند.

اين پژوهشگر سوري افزود: به محض اينكه ناظران واقعيتها را ديدند و اين واقعيتها را بازگو كردند، اتهامات عليه آنها از سوي گروه هاي مشخص در داخل و خارج آغاز شد. من معتقدم كه امور اينك در مسير درست حركت مي كند و جهانيان همگي شاهد اين توطئه خبيث و عاملان آن خواهند بود.

سلمان با تاكيد بر راه حل داخلي براي رفع مشكلات سوريه ، اظهار داشت: حكومت سوريه با آغاز اصلاحات مخالفان را به گفتگو دعوت كرد و ميان تظاهركنندگان و باندهاي جنايتكار تفاوت قائل شد و قانون انتخابات محلي را وضع و اعلام كرد كه به زودي قانون اساسي جديدي تدوين خواهد شد و ماده 8 قانون اساسي و نيز دادگاه امنيت دولت را لغو و قانون انتخابات را وضع كرد و اين علاوه بر ديگر اقداماتي است كه صورت گرفته است ولي با اين حال هيچ واكنش مثبتي از سوي مخالفان در خارج براي استقبال از راه حل داخلي مشاهده نشد.

وي افزود: خطاب به همه مي گويم كه مردم سوريه ديگر به تنگ آمده اند ما اينك در مقابل يك چالش واقعي هستيم از اين رو نبايد بگذاريم سوريه بيش از پيش به خون آلوده شود.

سلمان گفت: بايد به يك نقشه اقتصادي ـ سياسي عاقلانه اي بينديشيم كه سوريه را به سوي فردايي بهتر سوق دهد. بايد اختلافاتمان را در داخل و از طريق گفت وگو حل و فصل كنيم و همگي دور يك ميز گرد بنشينيم.

وي تصريح كرد: آمريكا، انگليس، فرانسه و ديگر كشورها نمي توانند راه حلي براي سوريه ارايه دهند زيرا هدفشان سرنگوني مقاومت از درياي مديترانه تا عراق، ايران و آسيا است و براي حفاظت از رژيم صهيونيستي سپرهاي موشكي در اختيار اين رژيم اشغالگر قرار داده اند.

18:07

پربیننده ترین خبرها