پایان ماه عسل لیبی و قطر

پایان ماه عسل لیبی و قطر
چهارشنبه 14 دی 1390 - 07:27

پس از سرنگوني رژيم قذافي در ليبي، سياستمداران جديد و مردم اين کشور با انتقاد از نفوذ و دخالتهاي گسترده قطر در اين کشور، خواستار پايان اين دخالتها شده اند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، پس از کشته شدن قذافی و سرنگونی نظام او بسیاری از لیبیایی ها از نقش قطر در این کشور و حمایت مالی و تسلیحاتی از یک گروه خاص، و احتمال تأثیر آن بر فرایند سیاسی  نگران و ناراضی هستند.

مجله تایم به نقل از "علی الترهونی" نایب رییس دفتر اجرایی شورای انتقالی و وزیر دارایی و نفت سابق لیبی تأکید می کند که اقدامات قطر در لیبی در واقع "حمایت از اخوان المسلمین" بود.

الترهونی تأکید کرد: قطر ها به لیبی سلاح وارد کرده، و این سلاح ها را به کسانی که آنها را نمی شناسیم داد. و مسئولان قطری عملا برای تأثیرگذاری سیاسی در لیبی تلاش کردند.

مجله تایم همچنین از تماسها و مذاکرات یک مسئول ارشد قطری با وزیر دفاع سابق برای توجیه انتصاب افراد در پست های حساس امنیتی خبر داد.

اعضای شورای انتقالی لیبی نگرانند که چنین فعالیتهایی موجب ضربه زدن به انقلاب و دمکراسی در این کشور شود.

یک عضو شورای انتقالی لیبی به مجله تایم گفت: قطر لیبی را تضعیف می کند؛ این کشور از اسلامگرایان حمایت کرده و مانع از حرکت لیبی می شود.

خلیفه حفتر از مسئولان نظامی لیبی می گوید: اگر کمکهای قطر به صورت آشکار صورت می گرفت ما از این کشور استقبال می کنیم؛ ولی اگر این کمکها مخفیانه و به افراد مشخصی باشد، ما به قطر احتیاجی نداریم.

مجله تایم به نقل از مردم عادی در لیبی تأکید کرد که بیشتر لیبیایی ها نقش قطر در کشورشان را منفی می دانند و خواستار پایان نفوذ سنگین این کشور هستند.  



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها