مذاکره آمریکا با طالبان در قطر

مذاکره آمریکا با طالبان در قطر
چهارشنبه 14 دی 1390 - 08:18

گروه طالبان که تا پيش از اين آمريکا از آن بعنوان دشمن شماره يک خود در افغانستان ياد مي کرد، قرار است در مذاکرات صلح با دولت افغانستان با ميانجي گري آمريکا و قطر شرکت کند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، طالبان در بیانیه ای اعلام کرد که برای افتتاح دفتری در دوحه به شرط آزادی اعضای زندانی این گروه از گوانتانامو به توافق رسیده است.

در این بیانیه آمده است که طالبان آماده است برای شرکت در مذاکرات دفتری در خارج از افغانستان تأسیس کند؛ و پیش شرط این مذاکرات آزادی بازداشت شدگان طالبان از پایگاه گوانتانامو در کوبا است.

بر اساس این بیانیه، طالبان به توافقی درباره این مسأله از طریق چند مذاکره کننده از جمله قطر دست یافته است.

منابع آگاه نزدیک به گروه طالبان تأکید کرده اند که تماسها از پاییز گذشته در دوحه بین دیپلماتهای آمریکایی و هیأتی کوچک از طالبان به ریاست "طیب آغا" معاون سابق ملا عمر سرکرده طالبان آغاز شد، و این تماسها همچنان ادامه دارد؛ این درحالی است که طالبان دیروز در بیانیه ای هرگونه مذاکره با آمریکا را تکذیب کرد.

با این حال مسئولان افغان دیروز اعلام کردند هیأتی وابسته به طالبان یکشنبه گذشته در کابل با حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان و چند دیپلمات آمریکایی دیدار و درباره فرایند صلح گفت و گو کردند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها