تقبيح ديدار تشكيلات خودگردان با سران صهيونيست

تقبيح ديدار تشكيلات خودگردان با سران صهيونيست
چهارشنبه 14 دی 1390 - 10:33

غزه (العالم) ـ يكي از رهبران جنبش جهاد اسلامي فلسطين تأكيد كرد: اين جنبش نشست امان پايتخت اردن و ديدار ميان مسئولان تشكيلات خودگردان فلسطين با مقامات صهيونيست زير نظر كميته چهارجانبه را اشتباه و تكرار تجربه شكست خورده مذاكرات مي داند.

خالد البطش چهارشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: جنبش جهاد اسلامي فلسطين بر اين باور است كه اين اقدام، تشكيلات خودگردان را تحت فشار آمريكا، اروپا و رژيم صهيونيستي قرار مي دهد.

به دنبال اقدام تشكيلات خودگردان فلسطين براي برگزاري نشست روز (سه شنبه 13دي) با هيئت رژيم صهيونيستي در اردن گروه هاي فلسطيني از اين اقدام به شدت انتقاد كردند.

تشكيلات خودگردان فلسطين پيش از اين نشست اعلام كرده بود كه دعوت عبدالله دوم شاه اردن براي ديدار با هيئت رژيم صهيونيستي در شهر امان را در حضور نمايندگان كميته چهارجانبه خاورميانه پذيرفته است.

مساله نشست با هيئت رژيم صهيونيستي در صدر گفت وگوهاي جلسه روز دوشنبه (12دي) محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان و ديويد هيل فرستاده آمريكا به منطقه قرار داشت.

خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامي فلسطين گفت: با وجود اينكه نتايج اين ديدار محدود است و از اظهارنظرهاي رسانه اي و روابط كلي تجاوز نمي كند اما به هر حال ما نيازي به چنين ديدارهايي نداريم. زيرا مي دانيم كه يكي از پيام هاي اين ديدار تهديد محمود عباس و تحت فشار گذاشتن وي براي گام برنداشتن در راستاي آشتي ملي و در نتيجه به شكست كشاندن توافق نامه آشتي ملي است.
 
وي افزود: موضوع از نظر ملي در اين امر خلاصه مي شود كه اين ديدار باعث خواهد شد تا تشكيلات خودگردان از دو جهت تحت فشار آمريكا و اروپا و رژيم صهيونيستي قرار بگيرد. از يك سو روند آشتي ملي فلسطيني ها را متوقف كرده و از سوي ديگر مواضع آن را به طور كامل تحت كنترل آمريكا درآورد.

البطش تصريح كرد: بي ترديد ديدار اخير اين زمينه را براي رژيم صهيونيستي فراهم خواهد كرد كه به جامعه جهاني القا كند كه در مذاكرات پيشرفت حاصل خواهد شد. اين در حالي است كه چنين امري صحت ندارد و ديدار مذكور در چنين زماني هيچ توجيهي نداشت. بلكه هدف از آن القاي چنين تصوري به جامعه جهاني در سايه ادامه شهرك سازي و يهودي سازي بيت المقدس است.

وي در ادامه هدف آمريكا و كميته چهارجانبه براي برگزاري نشست مشترك با طرف فلسطيني را تلاش آنها در راستاي نزديك كردن ديدگاه فلسطيني ها و صهيونيست ها دانست.

عضو ارشد جنبش جهاد اسلامي گفت: هدف كميته چهارجانبه و آمريكا از برگزاري اين ديدار، از سرگيري روابط ميان رژيم صهيونيستي و تشكيلات خودگردان بود و كميته چهارجانبه مي توانست از طريق ديدار با صائب عريقات به اين امر پي ببرد. اما به نظر مي رسد اين كميته تلاش مي كند فلسطيني ها را به تغيير مواضع شان وادار كرده و اراده آنها را در هم بشكند.

وي افزود: از سوي ديگر اروپايي ها نيز به طور آشكار تلاش مي كنند تا اراده تشكيلات خودگردان را در هم بشكنند و محمود عباس را وادار به تغيير موضع كنند.

 03-21:38 

پربیننده ترین خبرها