نگرانی اسرائیل از دستیابی حزب‌الله به موشکهای یاخونت

نگرانی اسرائیل از دستیابی حزب‌الله به موشکهای یاخونت
چهارشنبه 14 دی 1390 - 12:46

درپي آزمايش موشکهاي پيشرفته خشکي به دريا در جريان رزمايش ارتش سوريه، محافل صهيونيستي درباره احتمال دستيابي حزب الله لبنان به اينگونه موشکها اظهار نگراني کردند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "رونی دانیئیل" کارشناس نظامی رژیم اشغالگر به کانال 2 تلویزیون این رژیم، گفت: "این مسأله بسیار اهمیت دارد که چگونه با وجود همه حوادث در سوریه، این کشور چنین رزمایشی را برگزار می کند".

دانیئیل با اشاره به آزمایش موشک خشکی به دریای "یاخونت" در این رزمایش گفت: "اسرائیل تا پیش از این این رزمایش احتمال می داد که سوریه به موشک یاخونت دست یافته، اما اکنون اطمینان داریم که سوری ها این موشک را در اختیار دارند".

وی افزود: "یاد آور می شوم که نخست وزیر یک سال قبل در سفری محرمانه به مسکو از مسئولان روس درخواست کرد که این موشک را در اختیار سوریه قرار ندهند؛ اکنون می بینید که آنها این موشک را دارند، و احتمالا حدود 70 موشک دارند".

دانیئیل تأکید کرد: "این موشک 2 خطر را ایجاد کرده است، نخست اینکه این موشک در اختیار ارتش سوریه است، و دوم اینکه ممکن است این موشک به دست حزب الله برسد؛ این امر به معنای آن است که کشتی های ما از فاصله 300 کیلومتری سواحل لبنان در تیررس خواهند بود".

این کارشناس نظامی اسرائیلی خاطرنشان کرد: "در این رزمایش موشک ضد هواپیمای s-17 را دیدیم که سامانه ای پیشرفته و تولید کشور روسیه است؛ این سامانه ای مستقل و قابل انتقال است که می توان آن را پنهان کرد و بصورت ناگهانی آن را شلیک کرد".

دانیئیل گفت: "با وجود همه رویدادهای سوریه، روسیه این کشور را به انواع سلاح های جنگی تجهیز می کند، و این درحالی است که اخیرا برخی از شخصیت های ما با پوتین دیدار کردند.. اینها همه نتیجه این دیدارها است".



پربیننده ترین خبرها