دبيركل جبهه عمل اسلامي اردن:

تسلیم شدن تشكيلات‌خودگردان دربرابر آمریکا

تسلیم شدن تشكيلات‌خودگردان دربرابر آمریکا
چهارشنبه 14 دی 1390 - 14:33

دبيركل جبهه عمل اسلامي اردن، نشست تشکيلات خودگردان با طرف هاي صهيونيستي در اردن را نشانه تسليم شدن اين تشکيلات در برابر فشارهاي آمريکا دانست.

" حمزه منصور" روز چهارشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: نشست تشکیلات خودگردان با طرف های صهیونیستی در اردن، تاثیر منفی بر روند آشتی ملی فلسطین خواهد داشت، و نشانه تسليم شدن تشكيلات خودگردان در برابر فشارهاي آمريكا است.

وي افزود: تشكيلات خودگردان همواره تاكيد مي كرد كه به مذاكرات باز نمی گردد مگر اين كه شهرك سازي صهیونیست ها  كاملا متوقف شود؛ اما اکنون شهرك سازي و يهودي سازي قدس همچنان ادامه دارد، و صحبت از احداث ديوار حائل ميان اردن و فلسطين است.

منصور اين اقدام را به منزله گامي به عقب از سوي تشكيلات خودگردان فلسطين دانست که پيامدهاي منفي بر توافقنامه آشتي ملي كه هنوز جوهر امضاي آن در قاهره خشك نشده ، خواهد داشت.

دبيركل جبهه عمل اسلامي اردن، اين اقدام را نوعي عادي سازي روابط با رژیم اسراييل توصیف کرد و گفت: دعوت كنندگان به برگزاري اين نشست اعم از طرف هاي عربي و یا فلسطيني، مسئول پيامدهاي آن هستند.

حمزه منصور تاکید کرد، این نشست در واقع اصول و ارزش هاي امت عربي به ويژه قدس را كه اسراييل شبانه روز در حال يهودي سازي آن است، زير سوال برده است.

وي گفت: اگر اردن از تشکیلات خودگردان براي برگزاري ديداري اردني – فلسطيني كه در آن منافع مشترك مورد بررسي قرار مي گرفت ، دعوت می کرد، محترم و قابل تقدير بود، اما این دعوتي است براي مذاكره با دشمن صهيونيستي است كه هم اردن و هم فلسطین را تهدید می کند.

منصور خاطر نشان كرد: دعوت اردن براي ديدار با هيات صهيونيستي آن هم در حالي كه رژيم صهيونيستي همچنان به يهودي سازي قدس و اشغال اراضي فلسطيني و شهرك سازي ادامه مي دهد، اشتباه راهبردي دولت اردن است.

 

22:10- 4



پربیننده ترین خبرها