بیگانگان منطقه را ناامن می‌کنند

بیگانگان منطقه را ناامن می‌کنند
چهارشنبه 14 دی 1390 - 19:23

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد، امنيت منطقه جز توسط كشورهاي منطقه تامين نمي شود، و حضور بيگانگان در خليج فارس و درياي عمان ثبات منطقه را به هم مي زند.

"علاء الدين بروجردي" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: ما از زمان پيروزي انقلاب اسلامي در ايران همواره تأکید کرده ایم كه امنيت منطقه، جز به دست خود كشورهاي منطقه تامين نمي شود.

وي افزود: ما تاكيد مي كنيم كه به همراه كشورهاي همسايه بيش از كشورهاي بيگانه و خارجي توانایی تأمین امنيت منطقه خليج فارس و درياي عمان را داریم، به ويژه كه در حال حاضر منطقه در شرايطي حساس به سر مي برد.

رييس كميسيون امنيت ملي و سیاست خارجی مجلس در ادامه خاطر نشان كرد: طبيعي است كه كشورهاي منطقه خليج فارس مي توانند در چارچوب طرحي همگاني و از طريق همکاری نظامی، امنيت منطقه را حفظ كنند.

وي تاكيد كرد: تجربه سال هاي اخير ثابت كرده است كه حضور بيگانگان در خليج فارس و منطقه، كمكي به پشتيباني و گسترش امنيت نمي كند، و ثبات اين منطقه را كه اهميتي جهاني دارد، از بين مي برد.

بروجردي خاطر نشان كرد : حضور نيروهاي بيگانه به منافع منطقه زيان مي رساند به عنوان مثال مشاهده كرديم كه چگونه نيروهاي بيگانه در از بين بردن امنيت عراق سهيم بودند، و سبب كشته شدن هزاران تن از مردم اين كشور و همچنين كشته شدن 4000 نيروي آمريكايي شدند.

وی ادامه داد: در واقع آمريكا هم در عراق و هم در افغانستان طعم تلخ شكست و نوميدي را چشيد؛ بيگانگان پرونده اي سرشار از شكست ها و جنایات را پشت سر  گذاشتند، و اكنون دو كشور عراق و افغانستان هنوز هم به سبب دخالت هاي بيگانگان امنيت ندارند.

 

16:33 - 4



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها