حمله به موسسه و مسجد "امام خویی" در نیویورک؛

سیاستمداران آمریکایی، مروج نژاد پرستی

سیاستمداران آمریکایی، مروج نژاد پرستی
پنج‌شنبه 15 دی 1390 - 06:56

امام جماعت مسجد امام خويي در نيويورک، گفت :برخي از سياستمداران آمريکايي نژاد پرستي و توهين به اديان را ترويج مي کنند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، شب دوشنبه گذشته یک راننده کامیون اهل نیویورک با بمب های دست ساز آتشزا به مسجد و موسسه امام خویی در نیویورک حمله کرد که بر اثر آن ورودی این مسجد آتش گرفت.

دو روز بعد پلیس نیویورک عامل حمله به مسجد را که همچنین به یک پرستشگاه هندوها در این شهر حمله کرده بود، بازداشت و بازجويي كرد.

گزارش شده فرد مهاجم در جریان بازجوئی نیز سخنان تندی علیه مسلمان به زبان آورده است.

ناظران معتقدند تنش سياسي نژاد پرستانه عليه مسلمانان شايد علت نخست اين اقدامات جنايتكارانه باشد كه پيروان اديان ديگر نيز از آن در امان نبوده اند؛ تا جاییکه حملات نژاد پرستانه در آمریکا تنها به مسلمانان محدود نشده و در چند مكان در محله جاميكا كه اقليت هايي از كشورهاي مختلف سكونت دارند، نیز صورت گرفته است.

"شيخ معن السهلاوي" امام جماعت موسسه امام خويي در مصاحبه با شبكه خبري العالم به وقوع سه حمله ديگر اشاره كرد كه در آن معبد هندوها، یک مركز تجاري و منزل يك خانواده مسيحي هدف قرار گرفتند.

وي افزود: تاكنون هدف از اين حملات و علت حمله به پیروان اديان مختلف تقريبا به طور همزمان مشخص نشده است.

شیخ السهلاوي اظهار داشت: شايد قوانين از تحريك به توهين علیه اديان جلوگيري مي کند، اما سياستمداراني كه نژاد پرستي را ترغيب مي كنند، محاسبات ديگري دارند و آنها توجه نمي كنند كه همه اديان در معرض تهديد قرار دارند.

4-17:10

 

 

 

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها