تونسی ها:

تضعیف مقاومت، تنها هدف ناآرامی های سوریه

تضعیف مقاومت، تنها هدف ناآرامی های سوریه
پنج‌شنبه 15 دی 1390 - 07:37

شخصيت هاي بارز و شهروندان تونسي تاكيد كردند كه آنچه در سوريه مي گذرد با مفهوم انقلاب مسالمت آميز تونسي ها ضد رژيم ديکتاتوري بن علي تفاوت دارد و هدف از تنش ها در سوريه تنها ضربه زدن به محور مقاومت است.

"حسن العيادي" فعال سياسي تونسي روز چهارشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: ما نداي اصلاحات سر مي دهيم و بشار اسد اصلاحات را تاييد مي كند .

وی افزود : ما خواهان اصلاحات ويرانگر نيستيم و مساله اين جاست كه راهبرنده انقلاب در سوريه شخصي است كه هزار علامت سوال در خصوص او مطرح است.

وي افزود : برهان غليون رييس شوراي مخالفان سوریه در خارج از کشور به آمريكا و اسراييل وعده مي دهد كه مقاومت فلسطين و لبنان را از سوريه مي راند و روابط سوريه را با خط مقاومت و ايستادگي قطع خواهد كرد.

يكي از فعالان تونسي به خبرنگار شبكه العالم در تونس گفت : از نظر ما آنچه در سوريه مي گذرد انقلاب نيست بلكه نقشي حساب شده با استفاده از موج اعتراض ها در جهان عرب است كه بر ضد دمشق  طراحي شده است.

وي افزود : البته سوريه نيازمند اصلاحات است ؛ اما براي اين اصلاحات نيازي به سرنگون كردن نظام حاكم ندارند.

"محمد كاظم الوسلاتي" ديگر فعال سياسي تونسي نيز گفت: در جنگ هايي كه گروه هاي مقاومت بر ضد رژيم اسراييل ايستادند، سوريه تنها نظام عربي بود كه از مقاومت و انديشه مقاومت حمايت و پشتيباني كرد.

وي سپس هشدار داد كه انقلاب در سوريه به معني نابود كردن انديشه قوميت عربي و مقاومت و گرفتار كردن ملت سوريه در چنگ آمريكا و اسراييل خواهد بود.

يكي ديگر از فعالان سياسي تونسي نيز به خبرنگار العالم گفت : تنش هاي سوريه ، در مناطقي مشخص روي مي دهند و نمي توان آن ها را به تمام آن کشور تعميم داد، در واقع برخی گروه ها با روي آوردن به سلاح به دنبال تحريك نظام حاكم هستند.

 18:40

26

پربیننده ترین خبرها