کارشناس مسائل راهبردی ایران:

ایران، قدرتمندترین کشور منطقه

ایران، قدرتمندترین کشور منطقه
پنج‌شنبه 15 دی 1390 - 08:09

يک کارشناس مسائل راهبردي، گفت: موفقت هاي نظامي دفاعي ايران و تحولاتي که در پي بيداري اسلامي در منطقه رخ داده ، اين کشور را به قدرتمند ترين کشور منطقه تبديل کرده است.

"احمد روشنفكر راد" روز پنجشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: توان دفاعي ايران با وجود تحريم ها، امروز در بالاترين سطح قرار دارد ؛ اما اين کشور خواستار رويارويي با هیچ کشوری نيست، بلكه با تمام قدرت از منافع مشروع خود دفاع خواهد كرد.

وی افزود: موفقيت هاي ايران در منطقه به ويژه در زمينه نظامي و توان دفاعي كه در رزمايش اخير به نمايش گذاشته است و آنچه در زمينه بيداري اسلامي در بحرين، يمن، مصر و ديگر كشورها محقق مي شود، موضع جمهوري اسلامي را تقويت كرده و آن را به قدرتمندترين كشور در منطقه تبديل كرده است.

احمد روشنفكر راد تاكيد كرد که ايران علاوه بر قدرت بازدارندگي، از حكمت و تجربه در برخورد با تحولات منطقه و اقدامات آمريكا برخوردار است و از آن در راه دفاع از منافع خود به طور كامل استفاده مي كند.

اين كارشناس مسائل راهبردی، افزود: ايران خواستار برخورد با آمريكا يا هيچ کشور ديگري نيست ؛ اما با تمام قدرت از منافع مشروع خود دفاع خواهد كرد.

روشنفكر راد اظهار داشت: توان دفاعي ايران با وجود تحريم اين كشور امروز در بالاترين سطح است ، به طوري كه مي تواند به هر تجاوزي به شدت پاسخ دهد و امنيت منطقه را در مقابله با ناوگان هاي نظامي و جاسوسي غرب به ويژه آمريكا حفظ كند.

وي تصريح كرد: آمريكا در عراق و افغانستان شكست خورده است و امروز قصد دارد به هر شيوه ممكن خسارتهاي خود را از طريق عقب نشيني تدريجي براي حفظ ابهت خود در برابر كشورها و ملتها كاهش دهد، تا ايران شكست آمريكا را جشن نگيرد.

كارشناس مسائل راهبردي گفت: موفقيت ايران باعث شده است قدرتهاي استكباري به رهبري آمريكا اقدامات خصمانه عليه تهران انجام دهند كه توافق با گروه طالبان، حمله تبليغاتي گسترده در پي رزمايش نظامي اخير و اقدامات سياسي آمريكا از طريق اعزام فرستاده ای ويژه براي مرتبط کردن ایران به انقلاب مردمي بحرين، از جمله اين اقدامات خصمانه است.

روشنفكر راد هشدار داد: حضور نيروهاي خارجي به ويژه آمريكا در منطقه، قراردادهاي تسليحاتي كه واشنگتن با كشورهاي منطقه امضا كرده است واقدامات تحريك آميز نيروهاي نظامي آمريكا عليه نيروهاي ايراني امنيت منطقه و همه كشورهاي منطقه را تهديد مي كند، اما قدرت بازدارندگي ايران قادر است به همه اين تهديدات پاسخ دهد.

4- 19:45

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها