تحليلگر سياسي آمريكایی:

حمله به ایران بعید است

حمله به ایران بعید است
پنج‌شنبه 15 دی 1390 - 08:32

يك كارشناس مسائل سياسي - استراتژيک با اشاره به مخالفت فرماندهان ارتش آمريکا ، حمله نظامي آمريکا به ايران را بعيد دانست.

" بيل جونز " کارشناس آمریکایی روز پنجشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم در واشنگتن، پيش بيني كرد كه مشکلات به راه حلي ميانه بين دو طرف خاتمه يابد و به جنگ فراگير در منطقه نيانجامد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه مشاجره هاي لفظي ميان ايران و آمريكا بيش از اين افزايش پيدا نكند ، هشدار داد كه وضعيت ايران مانند ليبي يا كشورهاي ديگر نيست و درصورتي كه جنگ شروع شود ، واشنگتن و كشورهاي غربي با مشكلات بزرگي روبرو خواهند شد.

وي هدف از تهديد های  آمريكا را جلب راي مردم در انتخابات آينده رياست جمهوري آن كشور دانست و نقش انگليس در موضوع ایران را  بسيار خبيثانه توصيف کرد.

جونز پيش بيني كرد كه لندن و واشنگتن درباره تهران با يكديگر مذاكره كنند و عليه اين كشور ائتلافی تشكيل دهند.

تحلیلگر مسائل سیاسی آمریکایی، اظهار داشت: در نتيجه تحولات كشورهاي عربي ، وضعيت خاورميانه تغيير كرده و نمي توان پيش بيني كرد كه درآينده چه اتفاقي خواهد افتاد.

جونز با اشاره به تهديد های رژیم صهیونیستی عليه برنامه هسته اي مسالمت آميز ايران، گفت: آمريكايي ها دراين زمينه حامي آن ها بوده و تحريم ها را عليه ايران تشديد كرده اند و اين مساله صرفا با موافقت يك يا دو كشور انجام شد.

بيل جونز با بيان اينكه كارشناسان در آمريكا در احتمال حمله نظامي به ايران ترديد دارند، گفت: واشنگتن با بحران مالي بسيار خطرناكي روبرو است و آمريكايي ها اكنون در اين وضعيت نمي خواهند كه جنگي را آغاز كنند.

جونز تاكيد كرد برخي از فرماندهان نظامي آمريكا با حمله به ايران مخالفند و توصيه هاي خود را دراين زمينه به کاخ سفید ارائه كرده اند، از سوی دیگر بعيد به نظر مي رسد كه دولت آمريكا بتواند بحران مالي را كه درصورت وقوع هرگونه جنگي تشديد مي شود ، حل كند.

کارشناس مسائل سیاسی آمریکایی با اشاره به تلاش هاي این کشور براي گفتگو با طالبان و موفق نبودن عمليات آمريكا در افغانستان ، اوضاع افغانستان را بی ثبات خواند و گفت: آمريكا خواهان خارج شدن از افغانستان بر مبنای برنامه از پیش تعیین شده است و اين مساله نشان می دهد كه طالبان در جنگ شكست نخورده است.

جونز گفت: حتي درصورت توافق آمريكا با طالبان، افغانستان براي اين كشور به منزله يك گرداب خواهد بود؛ چرا كه طرف هايي از اين گروه، هيچگونه توافقي را با واشنگتن نخواهند پذيرفت.

4-19:54

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها