مدير خبرگزاري مغرب عربي:

چالش های دولت جدید مغرب

چالش های دولت جدید مغرب
پنج‌شنبه 15 دی 1390 - 09:14

يک فعال رسانه اي، خواسته مردم مغرب براي حل مشکلات اقتصادي و سياسي، پيشبرد اصلاحات و شکاف روابط خارجي در آفريقا و اتحاديه عرب را از چالش هاي دولت جديد اين کشور دانست.

" سعيد الرفاعي" روز پنجشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم در بیروت، از دولت "عبدالإله بن كران" خواست براي حل مشكلات و اصلاح شكاف در سياست خارجی مغرب موثرتر و فعال تر عمل كند.

وی با انتقاد از حضور کم زنان در دولت بن کران، گفت: در قانون اساسي جديد مغرب به برابري زن و مرد اشاره شده است؛ زنان مغربی به طور کامل آماده فعالیت های سیاسی هستند و رهبران، فرهيختگان، مبارزان و سياستمداران زن در همه احزاب حضور دارند.

الرفاعي با اشاره به اینکه مردم مغرب از دولت براي حل مشكلات اقتصادي و اجتماعي انتظار زيادي دارند ،  از مخالفان در پارلمان خواست به منظور اصلاح و تغييرات فراگيرتر نيروهاي خود را افزايش دهند.

سعید الرفاعي همچنين از دولت خواست اشتباهات را جبران و شكاف در سياست خارجی مغرب را در قبال آفريقا و اتحاديه اروپا برطرف كند.

مدير خبرگزاري مغرب عربي اظهار داشت: تنها ملاحظه درباره دولت عبدالإله بن كران اين است كه اين دولت در شرايط دشوار اقتصاد جهاني روي كار آمده است، به اين معنا كه بايد در مقابله با اين مشكلات با اقدامات بيشتر، موثرتر و فعال تر عمل كند.

4- 18:05

 



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها